Recon mc8, czyli 950-konne Audi R8

(łs)
Recon mc8Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Wisienką na torcie jest kompresor. Po wystrojeniu komputera sterującego silnikiem zapewnił 950 KM i 900 Nm. Mcchip-dkr podkreśla, że mapa jest owocem długich testów na torach wyścigowych oraz niemieckich autostradach.Fot. Jordi Miranda
Recon mc8Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Wisienką na torcie jest kompresor. Po wystrojeniu komputera sterującego silnikiem zapewnił 950 KM i 900 Nm. Mcchip-dkr podkreśla, że mapa jest owocem długich testów na torach wyścigowych oraz niemieckich autostradach.Fot. Jordi Miranda
Mimo że Audi zaprezentowało już nową generację supersportowego R8, dotychczas oferowany model wciąż znajduje się na celowniku tunerów. Firmy mcchip-dkr oraz Potter & Rich postanowiły popracować nad R8 V10 Plus.
Recon mc8Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad
Recon mc8

Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Wisienką na torcie jest kompresor. Po wystrojeniu komputera sterującego silnikiem zapewnił 950 KM i 900 Nm. Mcchip-dkr podkreśla, że mapa jest owocem długich testów na torach wyścigowych oraz niemieckich autostradach.

Fot. Jordi Miranda

Samochód o nazwie Recon mc8 jest próbą połączenia luksusu z najwyższymi osiągami. Świetnie wpisuje się w historię modelu R8, w której nie brakowało modeli balansujących między drogową i sportową homologacją.

Niemal wszystkie elementy wykończeniowe wnętrza obszyto wysokiej jakości alcantarą. Przeskalowany do 430 km/h prędkościomierz nie pozwala zapomnieć o ponadprzeciętnych możliwościach Recon mc8.

Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Wisienką na torcie jest kompresor. Po wystrojeniu komputera sterującego silnikiem zapewnił 950 KM i 900 Nm. Mcchip-dkr podkreśla, że mapa jest owocem długich testów na torach wyścigowych oraz niemieckich autostradach.

Recon mc8Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad
Recon mc8

Sercem Recon mc8 silnik silnik 5.2 V10. Ma niewiele wspólnego z seryjną jednostką. Wymieniono tłoki i korbowody, jak również popracowano nad głowicą i układem wydechowym. Szybsze wkręcanie się na obroty jest zasługą lżejszego koła zamachowego. Wisienką na torcie jest kompresor. Po wystrojeniu komputera sterującego silnikiem zapewnił 950 KM i 900 Nm. Mcchip-dkr podkreśla, że mapa jest owocem długich testów na torach wyścigowych oraz niemieckich autostradach.

Fot. Jordi Miranda

Układ przeniesienia napędu został zmodyfikowany. Moment obrotowy nie trafia już na cztery koła, tylko wyłącznie na tylną oś. Aby ułatwić okiełznanie samochodu, sięgnięto po mechanizm różnicowy z blokadą - szczególnie przydatny podczas ostrych startów i dynamicznego pokonywania zakrętów.

Standardowe zawieszenie zastąpiono gwintowanym odpowiednikiem z oferty KW. Aby ułatwić codzienną eksploatację, zostało wyposażone w hydrauliczny system zwiększania prześwitu o 45 mm.

Za wytracanie prędkości odpowiadają hamulce Brembo, przeszczepione z wyścigowego R8 LMS Ultra. Podobny rodowód mają elementy nadwozia i spojlery z włókna węglowego. Smaczkiem są felgi, specjalnie zaprojektowane do prezentowanego samochodu. Na obręcze LV1 MB-Design trafiło ogumienie w rozmiarze 245/30 R20 i 305/25 R21.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty