Reklama napędza sprzedaż aut

(ks)
Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse
Na reklamę każdego sprzedanego w Polsce nowego samochodu osobowego importerzy i producenci wydali w tym roku średnio 3,7 tys. zł.

W sumie w trzech kwartałach br. wydatki na reklamę samochodów wyniosły prawie 790 mln zl. To o kilkanaście mln zł więcej niż

Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liderem na tym reklamowym rynku jest Skoda, które wydala w tym roku więcej o 27%. niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Drugą pozycję zajmuje Toyota z wydatkami większymi o 21% w porównaniu z ub. rokiem.

Średnio na reklamę jednego sprzedanego auta najwięksi sprzedawcy, a więc Skoda,  Toyota i Renault wydali nieco ponad 4 tys. zł. Wydatki zależą od marki samochodu i tak Toyota po trzech kwartałach wydała na jedno sprzedane auto 4 tys. zł., podobnie kształtują się wydatki Chevroleta.
Ale już lider naszego rynku, Skoda, która w trzech kwartałach sprzedała 26 tys. aut, przeznacza na reklamę jednego sprzedanego samochodu 2800 zł.

Na podobnym poziomie kształtują się wydatki Volkswagena. Z kolei na jednego sprzedanego Jaguara wydano 35 tys. zł. Tylko o kilka tysięcy zł mniej wydano na reklamę jednego sprzedanego Infiniti.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty