Rekordowa sprzedaż Renault w Polsce

(TSz)
Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży na polskim rynku - w 2015 roku zarejestrowano na naszym rynku 41 433 nowe samochody marki Renault i Dacia.
Fot. Renault
Fot. Renault

W podsumowaniu ubiegłego roku francuski koncern odnotował wzrost sprzedaży obu marek - Renault o 14,9% oraz Dacia o 1,3%. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13%. Z kolei Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku aut osobowych. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno wśród samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych.

W 2015 roku w Polsce zarejestrowano 41 433 samochody marek Renault i Dacia, to jest o 3 633 sztuki więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,13% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 9,4%, sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.

- Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym  roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Renault Terytorium East. 

W roku 2015 zarejestrowano 17 946 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie pozostaje model Clio, które znalazło 7 467 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 3 570 sztuk (hatchback + grandtour). W marcu tego roku w salonach pojawi się model po modernizacji . Bardzo dobrym wynikiem cieszy się także Captur, który znalazł 2 481 nowych właścicieli.

Z kolei Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych (z udziałem 3,7%), jak i w segmencie aut dostawczych (udział 3,4%). Najlepiej sprzedającym się modelem marki był Duster – 6 312 sztuk. Wynik ten pozwolił Dusterowi zająć 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku. Warto dodać, że ponad 1/3 sprzedanych w Polsce Dusterów była wyposażona w napęd 4x4.

Sukces na rynku flotowym

Fot. Renault
Fot. Renault

Samochody Grupy Renault bardzo dobrze sprzedają się także na rynku flotowym. W 2015 roku firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 18 855 szt., co oznacza wzrost o 16,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 10 285 szt., natomiast aut dostawczych – 8 570 szt.
Całkowita sprzedaż samochodów Renault i Dacia do firm w 2015 roku wyniosła rekordowe 29 411 szt. samochodów osobowych i dostawczych.

Trzeba dodać, że marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych
w Polsce, z udziałem 15,3%. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce na rynku „dostawczaków” w 2015 roku. Obie marki mają 18,5% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych, a Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych pod specjalne zamówienia klientów).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty