Renault wprowadziło wcześniej do Ameryki Łacińskiej Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a. Renault zapowiedziało wprowadzenie Alaskana na rynek europejski pod koniec 2017 roku.
Tymi dwoma modelami Renault potwierdza swoje światowe ambicje podboju rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie, co odpowiada sprzedaży rzędu pięciu milionów aut rocznie.
W świecie pick-upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie posiadała m.in. nieodzowny w tym segmencie dwukolorowy hard top pozwala chronić sprzęt niezbędny podczas wypraw i górskich wspinaczek.
Alaskan został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność. Wzmocniona rama podwozia umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony. Samoblokujący mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu w skrajnie trudnych warunkach jazdy.
Warto wiedzieć: Jednoślady ze stajni Romet. Coraz bardziej atrakcyjne Źródło: TVN Turbo/x-news
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?