Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Clio II - porównanie z konkurencją!

Piotr Robakowski & Piotr Myszor
Renault Clio II jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów tego segmentu. Nieznacznie prześciga go Peugeot 206 i Fiat Punto.

|
|
|
|
|

Clio II po face-liftingu
Renault Clio II  - porównanie z konkurencją!

Renault Clio II jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów tego segmentu. Nieznacznie prześciga go Peugeot 206 i lidera na rynku Fiata Punto. Za najtańsze Clio II z silnikiem o pojemności 1.2 litra zapłacimy około 34.500 złotych.
Samochód cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem za co odpowiadają - szeroka oferta silników, bogate wyposażenie i ciekawa stylistyka nadwozia.
Nadwozie - jak żaba
W ofercie jest trzy- lub pięciodrzwiowe nadwozie o mocno zaokrąglonych kształtach i wybijającymi się przednimi reflektorami. Złośliwi przyrównują Clio II do żaby. Linia dachu delikatnie opada w tylnej części przechodząc łukiem w pionową klapę bagażnika. łatwy dostęp do wnętrza w pięciodrzwiowej wersji gwarantują szeroko otwierające się drzwi. Bagażnik mieści w zależności od ustawienia tylnej, dzielonej kanapy od 255 do ponad 1000 litrów.

Renault Clio II  - porównanie z konkurencją!

Wnętrze
Utrzymane w szarych kolorach wnętrze zaskakuje jak na samochód segmentu B przestronnością. Nawet wysokie osoby znajdą za kierownicę wygodną pozycję w czym pomoże regulacja wysokości siedziska i regulowana w pionie kolumna kierownicza. Czytelny układ wskaźników na tablicy przyrządów nie sprawi najmniejszych problemów przy odczytywaniu informacji o prędkości czy stanie paliwa. Niefortunnie, bo zbyt nisko znajdują się przełączniki układu wentylacji.
Bezpieczeństwo
Na wyposażeniu seryjnym Clio II znajdziemy poduszkę powietrzną dla kierowcy. Dla pasażera znajduje się na liście wyposażenie dodatkowego - podobnie jak dwie boczne poduszki powietrzne. Dla wszystkich pasażerów przygotowano zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczenstwa - w tym dla osoby siedzącej na środku tylnej kanapy - pod tym względem Renault Clio wyprzedza swoich klasowych konkurentów. W ofercie jest również system ABS. Wzmocniona konstrukcja nadwozia z kontrolowanymi strefami zgniotu gwarantuje optymalny w tej klasie standard bezpieczenstwa.
Silnik
Pod maską testowej wersji zamontowano znany z większego modelu Megane szesnastozaworowy silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 98 KM. Konstruktorzy wydłużyli jednak biegi uzyskując optymalne przy wadze poniżej 1000 kilogramów osiągi. Zaletą silnika jest niskie zużycie paliwa wahające sie podczas testu w granicach 6.8 litra na 100 kilometrów.
» Porównanie Renault Clio 1.4 16V z konkurentami**Porównanie danych technicznych**

ModelRenault ClioPeugeot 206Skoda Fabia
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)139015871390
Moc maks. (KM)9890101
Maks. moment obrotowy (Nm)127135126
Skrzynia biegówmanualna, pięciobiegowa--
Hamulce przednie/tylneT/BT/BT/T
Średnica zawracania (m)10,710,2b.d.
Objętość bagażnika (dm sześc.)255245260
Długość (mm)377538353960
Szerokość (mm)164016501645
Wysokość (mm)142014301450
Rozstaw osi (mm)247024402460
Masa własna (kg)98010251075
Ładowność (kg)545500510
Prędkość maksymalna (km/h)186185185
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)10,511,711,5

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

ModelRenault ClioPeugeot 206Skoda Fabia
Miasto8,89,49,5
Poza miastem5,25,65,5

T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe , b.d. - brak danych
Porównanie wyposażenia

ModelRenault ClioPeugeot 206Skoda Fabia
ABSOOO
Airbag kierowca/pasażerS/O--
Poduszki boczneOOO
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioOOO
KlimatyzacjaOOO
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O - opcja

Renault Clio II  - porównanie z konkurencją!

Clio II po face-liftingu
W trzy lata od wprowadzenia na rynek Clio II zostało zmodernizowane. Całkowicie odnowiono wnętrze i dodano nowe elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo samochodu. Wzorem Avantime i Vel Satisa małe Renault ma bardziej wyostrzone linie. Nowa atrapa chłodnicy przypomina Vel Satisa, a przednie reflektory... Opla Corsę. Dwa zaokrąglenia na tylnej klapie zostały zachowane, ale przybyło na niej umieszczone centralnie logo, pod którym schowano zamek. Zmienił się kształt tylnych lamp. Bardzo wyraźnie zmniejszyło się wnętrze samochodu. Nowe tkaniny i kolory zmieniają jego charakter i podnoszą jakość wykończenia. Nowy kształt zyskała, wyposażona w większą ilość schowków deska rozdzielcza.
Seryjnym wyposażeniem każdego clio (z wyjątkiem wersji sport 2.0 16v) będzie system wspomagania nagłego hamowania i elektryczny układ zmiennego wspomagania kierownicy. W gamie silników przybyła benzynowa jednostka 1,2 oraz wysokoprężne silniki dCi o pojemności 1,5 i mocach 65 KM i 80 KM. Zużycia paliwa dla tych silników to odpowiednio 4,3 i 4,2 l /100 km.
Zmodernizowane tylne zawieszenia wyposażono w elastyczne łączenia przegubów, jakie stosuje się zwykle w samochodach sportowych.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty