Renault Clio IV RS w Paryżu

(pp)
Renault przedstawiło oficjalne zdjęcia oraz specyfikację techniczną nowego Clio RS. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, auto całkowicie różni się od poprzednika. Nie tylko pod względem designu karoserii, lecz także tym, co się pod nią kryje.
Fot. Renault
Fot. Renault

Pierwsze Renault Clio RS pojawiło się w 2000 roku i nawiązywało do sukcesów modelu Williams, produkowanego w połowie lat 90. XX wieku. Mocny, 172-konny motor sprawiał, że ten mały hatchback charakteryzował się sportowymi osiągami i był bardzo popularny na wyścigowych i rajdowych trasach. Z biegiem lat auto przechodziło kolejne ewolucje, zaś filozofia konstrukcji Clio RS pozostała niezmieniona. Wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów i trzydrzwiowa karoseria były nieodłącznie związane z tym modelem. Teraz to się jednak zmieni.

Największą zmianą dostrzegalną z zewnątrz jest zastosowanie bardziej praktycznego, pięciodrzwiowego nadwozia. Renault przyznało, że zainteresowanie odmianą posiadającą tylko jedną parę drzwi było zbyt małe, aby uzasadniało nakłady poniesione na jej zaprojektowanie. Nie zmieniła się jednak kolorystyka nadwozia - Clio RS w dalszym ciągu dostępne będzie w zwracających na siebie uwagę kolorach, jak np. żółty.

Kolejną dużą zmianą jest zastosowanie zupełnie nowej jednostki napędowej. Wolnossący motor o pojemności 2-litrów ustąpił miejsca benzynowemu silnikowi z turbodoładowaniem. Dodatkowo, pojemność została zmniejszona do 1.6-litra. Generuje on 200 KM (przy 6 tys. obr./min) oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak zapewnia producent, charakterystyka silnika sprawia, że jest on elastyczny zaś maksymalne wartości momentu obrotowego są dostępne w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów. Motor ten został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, co dodatkowo przyczynia się do redukcji zużycia paliwa.

Moc przekazywana będzie na przednią oś za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni EDC o sześciu biegach. Auto nie będzie oferowane z konwencjonalną, manualną skrzynią. Kierowca będzie mógł zmieniać przełożenia łopatkami przy kierownicy.

W zależności od preferencji kierowcy, będzie on mógł wybierać spośród 3 trybów pracy skrzyni biegów, silnika oraz układu kierowniczego: Normal, Sport i Race. Dodatkowo, Clio RS będzie oferowane z dwoma pakietami zawieszenia, Sport i Cup. Drugi z nich dedykowany jest dla osób, które często wykorzystują auto na torze wyścigowym. Jest bowiem obniżone o 5 mm, a także o 15% sztywniejsze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty