Renault Clio IV

Premiery

Autor: Tomasz Szmandra

Liczba odwiedzin: 37506

Czwarta już generacja Clio przynosi małą rewolucję stylistyczną i lepsze wyposażenie. W podstawowej wersji z benzynowym silnikiem 1.2/75 KM małe Renault kosztuje 40 950 zł.

Nowe Clio powstało na płycie podłogowej poprzedniego modelu, ale jest od niego o 35 mm dłuższe i o 45 mm niższe. Auto jest też lżejsze o 100 kg, głównie za sprawą tworzyw sztucznych z których częściowo wykonana została pokrywa bagażnika. Warto nadmienić, że znacznie zmienione pod względem stylistycznym nadwozie będzie oferowane tylko w wersji pięciodrzwiowej. Z trzeciej generacji tego modelu pochodzi także zawieszenie, ale już układ kierowniczy jest zupełnie nowy. 

Jednym z głównych atutów Clio IV mają być nowoczesne silniki serii Energy: benzynowy TCe 90 (3-cylindrowy z Renault Clio IV, Fot: Tomasz Szmandraturbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa, z systemem Stop & Start) oraz wysokoprężny dCi 90 (z systemem Stop & Start o obniżonej do 83 g/km emisji CO2 i średnim zużyciu paliwa wynoszącym 3,2 l/100 km). Ofertę silnikową uzupełniają benzynowa jednostka 1.2 16V/75 KM oraz Diesel dCi 75.

W 2013 roku do gamy jednostek napędowych dołączy silnik TCe 120 współpracujący z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów EDC.

Francuskie auto występuje w trzech wersjach wyposażenia - Authentique, Expression oraz Dynamique. Clio w odmianie Authentique kosztuje 40 950 zł i oferuje m.in. 4 poduszki powietrzne, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji ESC, system wspomagania ruszania pod górę HSA, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch poziomach, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz światła do jazdy dziennej typu LED. W tej wersji wyposażenia oprócz benzynowego silnika 1.2/75 KM występuje również 75-konny Diesel. Wiąże się to jednak z dopłatą aż 8900 zł.

Renault Clio IV, Fot: Tomasz SzmandraW podstawowej odmianie auto nie jest wyposażone w klimatyzację. Można ją dokupić za 2000 zł, bądź w zestawie z radioodtwarzaczem i systemem Bluetooth za 2600 zł. 

Natomiast w środkowym poziomie wyposażenia występuje największy wybór jednostek napędowych. Oprócz silników z podstawowej wersji, w ofercie odmiany Expression znajdują się nowe 90-konne jednostki – benzynowa Energy TCe 90 oraz Diesel Energy dCi 90. Ich ceny kształtują się na poziomie 48 900 zł oraz 56 650 zł. Ciekawostką jest odmiana Energy dCi 90 eco w cenie 57 150 zł. Model z dopiskiem eco ma się charakteryzować jeszcze niższym zużyciem paliwa oraz emisją dwutlenku węgla.
Na szczycie oferowanej gamy modeli znajdować się będą wersje Dynamique. W zależności od rodzaju silnika ceny tej odmiany wahają się od 48 550 do 61 250 zł.

Zamówienia na nowe Renault Clio już można składać, a pierwsze samochody pojawią się w salonach pod koniec października. Na wiosnę 2013 roku do sprzedaży trafi Clio Grandtour, czyli kombi oraz sportowa wersja RS.

Wybrane dane techniczne Renault Clio i konkurentów:

marka/model

Renault Clio 1.2

Opel Corsa 1.2

Fiat Punto 1.2

cena (zł)

40 950

44 050

41 490

typ nadwozia/liczba drzwi

Hatchback/5d

Hatchback/5d

Hatchback/5d

liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

długość/szerokość/wysokość (mm)

4062/1731/1448

3999/1713/1488

4065/1687/1490

rozstaw kół: przód/tył (mm)

b.d./b.d.

1485/1478

1589/1695

rozstaw osi (mm)

2580

2511

2510

masa własna (kg)

980

1070

1030

pojemność bagażnika (l)

300/1146

285/1100

275/1030

pojemność zbiornika paliwa (l)

45

44

45

Układ napędowy

rodzaj paliwa

Benzyna

Benzyna

Benzyna

typ silnika

Rzędowy 16V

Rzędowy 16V

Rzędowy 8V

pojemność (cm3)

1149

1229

1242

liczba cylindrów

R4

R4

R4

napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów

typ/liczba przełożeń

manualna/5

manualna/5

manualna/5

Osiągi

Moc maks. (KM/obr/min)

75/5500

70/5600

69/5500

Mom. obr. maks. (Nm/obr/min)

107/4000

115/4000

102/3000

Czas przysp. 0-100 km/h(s)

15,4

14,5

14,4

Prędkość maks. (km/h)

167

160

156

Śr zuż. paliwa (l/100 km)

5,5

5,5

5,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

127

129

126

 

 

Renault Clio IV, Fot: Tomasz Szmandra

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • h (gość)
    • wygląda genialnie!!! jedyna wada to znaczek Renault. ;)
    • Gayhas (gość)
    • Auto ladne,na takie auto trzeba robic jakwół 3 lata i łój z chlebem żryc i w starych łachach chodzić Nie zlodziej i nie oszust moze tylko pomarzyć
    • MicJes (gość)
    • Standard: Auto piękne (choć bardzo przypomina mi Seata Ibizę) ale wnętrze to już druga strona medalu. Jakos te Renault design wnętrza mają trochę w tyle... (IMO)
    • jon (gość)
    • paskudztwo !!! czemu każda kolejna generacja samochodu musi być brzydsza od poprzedniej ?y
    • Przemek (gość)
    • To obecnie jedyne auto na rynku które może zawalczyć z liderem segmentu B czyli Volkswagenem Polo. Kiedyś z Polówką łeb w łeb szła Fiesta ale ostatnio popyt na Fiestę spada a Polo trzyma się mocno. Natomiast z nowości ani Pug 208 ani Toya Yareo nie dotrzymują Polówce kroku, więc może Clio?
    • alan2
    • zestawienie zrobionę bardziej pod pozycję na której jest i raczej pozostanie Clio nie ma w nim największej konkurencji i liderów rynku Forda Fiestę i VW Polo które mając taką przewagę nad pozostałymi do końca roku raczej nie stracą swoich pozycji na rynku

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!