Renault Espace

Piotr Robakowski
Historia rodzinnego minivana rozpoczęła się już pod koniec lat 70., kiedy to niewielka francuska firma Matra stworzyła odważną koncepcję auta o jednobryłowej konstrukcji nadwozia.

Wnętrze mieściło siedmiu pasażerów, choć pod względem długości nadwozia auto plasowało się w klasie średniej. W 1984 roku pierwsza generacja modelu Espace pojawiła się w sprzedaży, stając się prekursorem aut typu MPV w Europie.**Nadwozie
W nowym modelu konstruktorzy pozostali wierni stworzonej kilka lat temu koncepcji tworzenia krótkiej i długiej wersji nadwozia - Espace i Grand Espace. Pierwszy ma nadwozie o długości 4661 mm, drugi jest o 200 mm dłuższy. Z zewnątrz auto zmieniło swoje kształty, nawiązując do nowoczesnej i odważnej stylistyki Renault, która spotyka się z różnym odbiorem. Firma stara się wciąż wyprzedzać konkurencję i podobnie jak w połowie lat 80. wytyczać nowe kierunki rozwoju tego segmentu aut. Z przodu widać wyraźne nawiązania do innych aut tego producenta - ostre kształty z wybijającymi się reflektorami, potężny znak firmowy i mocno przeszklona część pasażerska - to główne elementy stylistyczne nowego minivana Renault. Mimo niewielkich różnic w wysokości, nowoczesna, nieco sportowa charakterystyka nadwozia modelu Espace sprawia wrażenie konstrukcji znacznie niższej niż jej bezpośrednia konkurencja - Peugeot 807, VW Sharan czy Chrysler Voyager. Na uwagę zasługuje także największy w klasie, przeszklony dach.
Wnętrze
W podłodze zainstalowano prowadnice, w których montowane są indywidualne dla każdego pasażera fotele. Dzięki temu poprawiła się ergonomia wnętrza i jego możliwości aranżacji w zależności od potrzeb. Przejrzysta tablica przyrządów przypomina nieco poprzednią wersję Espace - centralnie umieszczony zestaw ciekłokrystalicznych wskaźników, łagodna linia, stonowana kolorystyka i ukryte zmyślnie schowki. W kokpicie znajduje się zestaw kilku przydatnych w czasie rodzinnych wypadów schowków. Kieszenie na drobiazgi znajdują się także w drzwiach bocznych, pod przednimi fotelami, w burtach (na wysokości trzeciego rzędu). Espace ma trzy poziomy wyposażenia Authentique, Expression i Privilege.
Pod maską**
Firma postawiła nie tylko na jakość i bezpieczeństwo, ale także osiągi. W gamie znajdziemy trzy benzynowe i trzy wysokoprężne jednostki napędowe. Wśród silników benzynowych najsłabszy o pojemności 2.0 litra osiąga moc 140 KM, dalej jest nowy w gamie motor 2.0 T o mocy 165 KM i silnik V6 3.5 litra dysponujący mocą 245 KM. Wsród wysokoprężnych jednostek napędowych kolejność przedstawia się następująco - 1.9 dCi (120 KM), 2.2 dCi (150) i sześciocylindrowy, widlasty silnik 3.0 dCi o mocy 180 KM. Ten ostatni rozpędza Espace do maksymalnej prędkości 205 km/h, a pierwsze 100 km/h osiąga już po niespełna 11 sekundach. Najtańsza wersja Renault Espace 2.0 kosztuje 101 tys. złotych. Najdroższe są dwie odmiany Grand Espace 3.0 dCi lub 3.5 V6 z identyczną ceną 177 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty