Renault Kangoo 1,5 dCi

Ryszard Polit
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Kombivany zyskały już rzeszę zwolenników ceniących je za ogromną przestrzeń ładunkową. Dużą popularnością w tym segmencie cieszy się Renault Kangoo.

Pojemne kombivany zyskały już rzeszę zwolenników, którzy cenią przede wszystkim ogromną przestrzeń ładunkową. Dużą popularnością w tym segmencie cieszy się Renault Kangoo.

Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.

 

Kombivan to w zasadzie pojazd wielofunkcyjny, mogący pełnić rolę auta firmowego i prywatnego. Ponieważ nie da się połączyć wody z ogniem, jako auto prywatne może wydawać się mało komfortowy, ale ma za to inne zalety. Jeździliśmy Kangoo napędzanym silnikiem wysokoprężnym 1,5 dCi o

Fot. Maciej Pobocha: Przesuwane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
Fot. Maciej Pobocha: Przesuwane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

mocy 82 KM.

 

Cechy szczególne

 

Cechą typową kombivanów jest wręcz ogromna przestrzeń ładunkowa i pasażerska. W kabinie Kangoo miejsca jest pod dostatkiem, a sprytnie ulokowane schowki pozwalają na rozlokowanie wielu małych

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo napędzany dieslem 1,5 dCi o mocy 82 KM to auto o wystarczającej dynamice i niskim zużyciu paliwa.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo napędzany dieslem 1,5 dCi o mocy 82 KM to auto o wystarczającej dynamice i niskim zużyciu paliwa.

przedmiotów. Wrażenie przestrzeni wywołane jest wysokim wnętrzem. Nieosłonięte blachy w drzwiach nie pozostawiają wątpliwości, że mamy jednak do czynienia z autem o dostawczym pochodzeniu. Za to tablica przyrządów jest taka, jak w aucie osobowym, a jakość plastików - całkiem przyzwoita. Kangoo oferowane jest z przesuwanymi, tylnymi drzwiami

Fot. Maciej Pobocha: Do bagażnika można dostać się, w zależności od wersji, otwierając uchylającą się do góry klapę lub dwuskrzydłowe drzwi.
Fot. Maciej Pobocha: Do bagażnika można dostać się, w zależności od wersji, otwierając uchylającą się do góry klapę lub dwuskrzydłowe drzwi.

umieszczonymi z prawej strony nadwozia. Wygodniejsza jest wersja z drzwiami umieszczonymi po obu stronach nadwozia.

 

Typowa dla Kangoo jest konstrukcja zawieszenia tylnego wykorzystująca układ drążków skrętnych i wahaczy wzdłużnych. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona. Jazda po złych drogach jest w miarę wygodna, ale taka konstrukcja zawieszenia niedobrze znosi przeciążenie

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma bardzo obszerne i wysokie wnętrze.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma bardzo obszerne i wysokie wnętrze.

pojazdu, np. zbyt dużą ilością bagaży. Z tego punktu widzenia lepsza jest bardziej prymitywna, ale skuteczna sztywna oś z resorami piórowymi (np. Fiat Doblo, VW Caddy). Bagażnik Kangoo ma objętość 650 l, a jego długość wynosi blisko 1 metr. Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm. Przewiezienie np. "stołu jadalnego na wymiar" jest

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.

więc całkiem realne.

 

Silnik

 

Wysokoprężna jednostka napędowa doładowana turbosprężarką z pojemności 1,5 l osiąga moc 82 KM. Z konstrukcyjnego punktu widzenia niczym szczególnym się nie wyróżnia - ma 2 zawory w każdym cylindrze. Mimo zasilania układem common rail silnik jest dość głośny, a echo jego pracy odbija się od blach kabiny. Drgania przenoszą się na dźwignię zmiany biegów, która nie jest zbyt precyzyjna. Zaletą Kangoo jest umiarkowane zużycie paliwa, które w mieście

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.

wynosi ok. 6,8 l/100 km. 

 

Wrażenia z jazdy

 

W mieście Kangoo spisuje się świetnie, a komfort jazdy jest zupełnie przyzwoity. Widoczność z miejsca kierowcy jest

Fot. Maciej Pobocha: Półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość pojazdu.
Fot. Maciej Pobocha: Półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość pojazdu.

bardzo dobra. Z powodu znacznej wysokości nadwozia i swojego przeznaczenia Kangoo nie nadaje się do szybkiej jazdy w zakrętach. Dynamika pojazdu jest całkiem niezła, dzięki silnikowi o wystarczająco wysokim momencie obrotowym. W długiej podróży przeszkadza jednak hałas, który gwałtownie wzrasta wraz z prędkością jazdy. Jest on

Fot. Maciej Pobocha: Zamykane schowki nad drzwiami bocznymi.
Fot. Maciej Pobocha: Zamykane schowki nad drzwiami bocznymi.

wywoływany głównie przez powietrze opływające nadwozie o sporej powierzchni czołowej. To typowa cecha kombivanów. Tak więc na wycieczkę lepiej jechać niezbyt prędko.

 

Podsumowanie

 

Renault konsekwentnie unowocześnia model Kangoo, wprowadzając na rynek nowe odmiany, również z napędem na obie osie. Podnosi to jeszcze uniwersalność tego pojazdu. Kangoo wyposażone jest seryjnie m.in. w 2 poduszki powietrzne, układ ABS, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Być może samochód ten nie jest wystarczająco elegancki, by konkurować z minivanami. Ale też nie żal go ubrudzić i może w tym właśnie tkwi jego siła.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1461

Moc maksymalna (KM/obr/min):

82/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

185/1750

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s):

12,5

Czas rozpędzania (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

11,8

Prędkość maksymalna (km/h):

155

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

70

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,8

Pojemność bagażnika (dm3):

650

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

50

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,6/6,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

404 x 167 x 183

Rozstaw osi (cm):

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena zalecana przez generalnego importera (zł):

57 600

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Duża ilość miejsca we wnętrzu, duży bagażnik.

Silnik

***

 Duża elastyczność, dość wysoki poziom drgań.

Poziom hałasu

***

Poziom hałasu na granicy przyzwoitości.

Hamulce

****

Droga hamowania jest typowa dla aut tej klasy.

Dynamika

****

Dobra dynamika.

Zużycie paliwa

****

Umiarkowane zużycie paliwa,

w mieście na poziomie 6,8 l/100 km.

Nowoczesność konstrukcji

****

Konstrukcja typowa dla firmy Renault.

Wyposażenie podstawowe

***

Wystarczające wyposażenie seryjne.

 

Wyposażenie seryjne:

Renault Kangoo Expression

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

s - wyposażenie seryjne

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma duży bagażnik o objętości 650 l.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma duży bagażnik o objętości 650 l.
Fot. Maciej Pobocha: Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm.
Fot. Maciej Pobocha: Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty