Renault Laguna II 1.8 Grandtour

Samochody / Testy

Autor: Zdzisław Podbielski

Liczba odwiedzin: 26187

W Lagunie II nie ma tradycyjnych kluczyków do stacyjki. Kierowca otrzymuje identyfikator w postaci karty jak do bankomatu.

Estetyczne kombi
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w styczniu 2001 r., od razu w dwóch odmianach nadwoziowych: 5-drzwiowej i kombi. Grandtour oznacza wersję kombi.

Laguna II ma bagażnik o objętości 475 l, który zwiększamy do 1500 l składając siedzenie tylne. Objętość ta jest mniejsza niż w przypadku poprzedniej Laguny I (520/1850 l) i np. ustępuje Peugetowi 406 Break (525/1740 l). We wszystkich drzwiach bocznych są duże kieszenie. Pod siedzeniami przednimi - szuflady. W oparciach foteli przednich również są kieszenie. Schowki są też w desce rozdzielczej, konsoli środkowej, pod kierownicą i nawet w podłokietniku kanapy tylnej - płytki, ale o dużej powierzchni.

Bezpieczeństwo
Nadwozie Laguny zbudowano ze stali o wysokiej i bardzo wysokiej sprężystości - odznaczającą się wysoką zdolnością pochłaniania siły uderzenia. Już w wyposażeniu podstawowym otrzymujemy aż sześć poduszek powietrznych; 2 przednie, 2 boczne i 2 kurtyny umieszczone przy bocznych krawędziach dachu.
Przedstawicielami rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego są m.in. układy; przeciwblokujący hamulce (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBV), przeciwpoślizgowy (ASR) i kontroli kierunku jazdy (ESP).

Wersje i ceny
Jest pięć wersji wyposażenia wyróżnianych nazwami: Authentique, Expression, Dynamique, Privilege i Initiale. Nawet pierwsza z wersji, ta „najuboższa” może zadowolić nabywcę, gdyż w jej skład wchodzi wiele wyżej wymienionych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz uprzyjemniających jazdę.
Do wyboru jest też pięć silników o zróżnicowanej pojemności skokowej i mocy. Są to silniki benzynowe; 1600, 1800, 2000 i 3000 cm3 oraz wysokoprężny 1900 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Najtańsza wersja Authentique z silnikiem 1600 cm3 o mocy 110 KM kosztuje 68 300 zł. Najdroższa Initiale 3000 cm3 210 KM - 130 500 zł.

Karta Renault
Zbliżając się do samochodu identyfikowany jest przez czujnik i następuje odryglowanie zamków drzwi. Karta służy też do uruchamiania silnika - wkłada się ją do czytnika umieszczonego w konsoli środkowej deski rozdzielczej, a następnie naciska, jak w sportowym samochodzie, przycisk rozrusznika. Po wyjęciu karty i ponownym naciśnięciu przycisku następuje unieruchomienie silnika, a oddalenie się od samochodu powoduje zaryglowanie drzwi.

Silnik i osiągi
Silnik 1800 cm3 dobrze sobie radzi z pojazdem o dużej masie, choć wyczuwa się jego wysiłek, zwłaszcza w czasie rozpędzania. Wtedy jest głośny. Podczas jazdy samochód jest stabilny, dobrze utrzymuje kierunek, a zużycie paliwa można określić jako umiarkowane.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy