Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Twingo - pierwsza jazda

Redakcja
Po 15 latach Twingo doczekało się następcy. Z racji niewielkich wymiarów auto świetnie nadaje się do miasta, ale z dziurawymi drogami radzi sobie słabo.

Po 15 latach Twingo doczekało się następcy. Z racji niewielkich wymiarów auto  świetnie  nadaje się do miasta, ale z dziurawymi drogami radzi sobie słabo.

Czy poprzednie Twingo było aż tak udane, że dopiero po 15 latach produkcji Francuzi zdecydowali się na jego wymianę? Trudno powiedzieć, bo model ten stał w cieniu popularniejszego, nieco

Fot. Renault
Fot. Renault

droższego i większego Clio. Na uwagę z pewnośćią zasługiwało nadwozie pierwszej wersji Twingo, które było bardzo odważne jak na swoje czasy, wręcz rewolucyjne. Ale takie było założenie stylistów, miał to być samochód idealny do miasta i dla ludzi młodych, ceniących sobie trochę lżejszy styl życia.

Twingo drugiej generacji, które w Polsce wejdzie do sprzedaży na początku marca, nie jest już tak awangardowe, stylistyką przypomina inne, większe modele firmy. Jedno się nie zmieniło - docelowym klientem Twingo pozostał ten sam młody

Fot. Renault
Fot. Renault

człowiek, choć reprezentujący inne, komputerowe pokolenie.

Określenie "komputerowe" nie występuje tutaj bez przyczyny. W Twingo, oprócz dobrej jakości radioodtwarza-cza CD/MP3 oferowany jest także Audio Connexion Box. Pozwala on na korzystanie z plików zapisanych w formacie MP3 na pamięci zewnętrznej USB, odtwarzaczu MP3 lub iPodzie. Zamówić można także telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth z funkcją przełączania rozmówcy.

Renault chce pójść jeszcze dalej proponując w przyszłości wersję nie tylko dla melomanów, ale także miłośników filmów odtwarzanych na ekranach LCD. Bo w dzisiejszych czasach młodszym

Fot. Renault
Fot. Renault

nabywcom samochodów nie wystarczają już ciekawy design auta czy znaczna moc silnika. Oni potrzebują elektronicznych gadżetów, a te z dnia na dzień tanieją i wchodzą do tanich aut. Multimedialna wersja Twingo będzie przyjęta przez nich z pewnością entuzjastycznie.

Mierzące 3,6 metra długości Renault Twingo mieści wygodnie cztery dorosłe osoby, wszystkie podróżują na indywidualnych fotelach. Tylne fotele można - niezależnie od siebie - przesuwać wzdłuż nadwozia, co powiększa nie tylko przestrzeń bagażową, ale i miejsce na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Dzięki niewielki  wymiarim i małemu promieniowi skrętu (9,8 m) Twingo jest łatwe do zaparkowania.

Do napędu małej "renówki" przewidziano jeden z trzech silników benzynowych oraz turbodiesla. Najsłabszy 1,2-litrowy występuje w dwóch wersjach mocy (60 i 75 KM), nowością jest jednostka 1,2 l TCE z turbodoładowaniem osiągająca moc 100 koni. Nowe Twingo może być również wyposażone w silnik wysokoprężny 1.5 dCi 65 KM. Diesla w małym aucie wprowadzono nieprzypadkowo, bowiem co piąty samochód z segmentu A (do którego należy Twingo) sprzedawany w Europie jest wyposażony w silnik wysokoprężny.

Fot. Renault
Fot. Renault

Nowe Twingo 1.2 (75 KM) w wersji podstawowej kosztować ma 29 990 zł. Importer liczy, że do końca roku sprzeda u nas ok. 600 sztuk tego auta.

Wrażenia z jazdy

Jeździliśmy dwiema benzynowymi wersjami Twingo: 1,2 l/75 KM i TCE o mocy 100 KM. To dwa zupełnie różne samochody. Asfaltowe drogi, po których się poruszaliśmy były pełne nierówności, raczej trudne dla auta zaprojektowanego do poruszania się po mieście. Zawieszenie Twingo 1.2 nie radziło sobie z dziurami, lekkie auto podskakiwało na wybojach, a do kabiny dochodziły odgłosy twardych uderzeń opon o asfalt. Stabilność jazdy, szczególnie na zakrętach, daleka była od ideału. Wraz ze zmianą wersji na GT zmieniła się również jakość jazdy. Szersze, niskoprofilowe opony i sztywniejsze zawieszenie poprawiły zdecydowanie trzymanie się nawierzchni. Oczywiście wersja 100-konna poruszała się zdecydowanie dynamiczniej, nie wspominając o bardziej rasowym wyglądzie GT (sportowy tłumik, felgi itp.). Różnica w cenie między obu wersjami wynosi 8 tys. zł (41 250 zł i 49 150 zł). Jeśli ktoś decyduje się na zakup lepiej wyposażonej wersji Twingo, powinien jednak wybrać sportową GT.

Wybrane dane techniczne
 

Silnik

1.2 (8V)

1.2 (16V)

1.2 TCE

1.5dci

Pojemność silnika (cm3)           

1149

1149

1149

1461 

Moc (KM)                                   

60

75

100

65

Maksymalny moment obrotowy (Nm)            

93

107

145

160

Prędkość maksymalna(km/h)                  

154

170

189

164

Przyspieszenie
(0-100km/h)        

15

12

9,8

14,9

Średnie zużycie paliwa (l/100km)

5,6

5,7

5,9

4,3

Masa pojazdu (kg)                        

925

950

980

980

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty