Mierzące 2,9 m długości nadwozie skrywa niewielki silnik elektryczny o mocy ok. 5,5 KM. Niestety, niewielka moc sprawia, że ten elektryczny samochód jest w stanie rozpędzić się do prędkości 50 km/h. Kiepskie osiągi są rekompensowane przez niewielkie koszty eksploatacji. Koszt przejechania 100 km do wydatek zaledwie 5 zł, czyli mniej niż kosztuje 1 litr paliwa.
Z kolei baterie zamontowane w podwoziu Rometa 4E EV pozwalają na przejechanie dystansu 120 km bez potrzeby ich ponownego ładowania. Po wyczerpaniu się energii, wystarczy podłączyć auto do standardowego gniazdka elektrycznego. Ładowanie baterii trwa 8 godzin. Jak podaje producent, ich żywotność to ok. 800 cykli, co odpowiada dystansowi 100 tys. km.
Dwuosobowy Romet 4E EV z pewnością nie jest autem zapewniającym duży komfort jazdy. Ważące 600 kilogramów nadwozie w większości wykonano z plastiku, zaś wyposażenie dodatkowe obejmuje tylko jedną pozycję - radioodtwarzacz. Wynika to z dążenia producenta do uzyskania jak najniższej ceny pojazdu. Według wstępnych informacji, elektryczny samochód Rometa będzie kosztował niewiele ponad 20 tys. zł.
Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie trafi do salonów sprzedaży.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?