Rondo turbinowe

(ip)
Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Na węźle autostrady A-4 w Prądach koło Opola oddano do użytku jedno z pierwszych w Polsce rondo turbinowe.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

 

Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem, a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecina się na nim ruch z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze.

 

Rondo turbinowe pozwoli znacznie poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu drogi krajowej 45 z łącznicą autostrady A4. W tym miejscu dochodziło w ostatnich latach do wielu kolizji i wypadków, w tym także śmiertelnych i dlatego skrzyżowanie oznaczone było jako "czarny punkt". Tego typu rozwiązania zdały już egzamin w innych krajach europejskich, głównie w Holandii.

 

Budowa ronda turbinowego w Prądach kosztowała około 4 mln zł.

 

Źródło: GDDKiA

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty