Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 32196 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Rover 200 (1995 – 1999)

Data publikacji: Autor: Maciej Chybowski

Rover 200 to połączenie japońskiej techniki z brytyjskim designem. Czy upadek tej firmy o spowodował spadek cen używanych Roverów?

Rover 200 to połączenie japońskiej techniki z brytyjskim designem. Czy upadek tej firmy o ponad 100-letniej tradycji spowodował spadek cen używanych Roverów?

 

Niemal równolegle, w 1995 roku, na rynku pojawiły się nowe, czy jak chcą niektórzy, Fot. Maciej Chybowski: Rover 200 to niezbyt popularny samochód na naszym rynku. Najczęściej można spotkać egzemplarze z nadwoziem 5-drzwiowym. odmłodzone wersje Roverów z serii 200 i 400. Różnice w interpretacji biorą się stąd, że samochody te powstawały wcześniej jako 3- i 5-drzwiowe hatchbacki (200) oraz sedany i kombi (400). Były to kopie japońskiej Hondy Concerto, zarówno pod względem kształtu nadwozia i silników. W roku 1995 powstał 5-drzwiowy hatchback Honda Civic. Brytyjczycy rozwinęli tę konstrukcję, dodając zgrabny kufer. Tak powstał Rover sedan serii 400. Natomiast model 200 to już oryginalny Fot. Maciej Chybowski: Rover 200 to niezbyt popularny samochód na naszym rynku. Najczęściej można spotkać egzemplarze z nadwoziem 5-drzwiowym. pomysł stylistów Rovera, oparty jednak na płycie podłogowej Hondy Concerto.

 

Wersje nadwozia

 

Rover serii 200 ma zgrabne nadwozie kompaktowe o trzech lub pięciu otworach drzwiowych. Dynamiczny styl podtrzymał następca serii 200, model 25, w którym wyraźnej zmianie uległ tylko przód (podwójne reflektory).

 Fot. Maciej Chybowski: Rover 200 to niezbyt popularny samochód na naszym rynku. Najczęściej można spotkać egzemplarze z nadwoziem 5-drzwiowym.

Wnętrze

 

Tu Brytyjczycy pozwolili sobie nie zgodzić się z japońskim poczuciem estetyki. Poprzez dyskretne uzupełnienia stylistyczne i materiałowe nadawali Roverom prawdziwie angielski styl. Inna tapicerka, drewnopodobne lub drewniane nakładki, skórzane wykończenie detali – technika należała do Hondy, ale stylowa elegancja była domeną Rovera.

 

Fot. Maciej Chybowski: W przeciwieństwie do Hondy, z którą Rover 200 jest spokrewniony, wnętrze brytyjskiego pojazdu ozdobiono charakterystycznymi elementami stylistycznymi. Silniki

 

Jest w czym wybierać. Najmniejsze, o pojemności 1,1 l i mocy 60 KM oraz 1,4 l, tzw. seria K, to angielska konstrukcja. Są chyba najlepiej znane na naszym rynku, gdyż montowano je także w Polonezach 1,4 l - 75 i 103 KM. Oprócz nich stosowano japońskie 4-cylindrowe jednostki napędowe 1,6 l, 1,8 l i 2,0 litra  z jednym lub dwoma wałkami rozrządu i 8. lub 16. zaworami. W późniejszych modelach pojawiły się silniki wysokoprężne o mocy 86 KM i 105 KM. Warte uwagi są Fot. Maciej Chybowski: W przeciwieństwie do Hondy, z którą Rover 200 jest spokrewniony, wnętrze brytyjskiego pojazdu ozdobiono charakterystycznymi elementami stylistycznymi. egzemplarze, w których pracuje benzynowy silnik turbo, dwulitrowy (200 KM), bądź 6-cylindrowy, widlasty, o pojemności 2,5 l/240 KM.

 

Eksploatacja

 

W Roverze 200 zastosowano tani i sprawdzony układ zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Kompaktowe Rovery są nieco sztywne, co zniechęca nabywców, którzy kojarzą tę markę z komfortową jazdą. W grupie aut kompaktowych Rover 200 jest wyróżniającym się modelem. Nadwozie jest funkcjonalne, choć jego kształt ogranicza wielkość przestrzeni na tylnej kanapie. Pojazd jest dość dynamiczny, a wybór jednostek napędowych jest spory. Po upadku firmy Rover ceny aut tej marki spadły, co odzwierciedla obawy potencjalnych nabywców o dostęp do części zamiennych. Są one dość drogie, a ich ceny wpływają na koszty eksploatacji. 

 

Zalety:

- stosunkowo niska cena zakupu,

- dobra dynamika pojazdu

 

Wady:

- drogie części zamienne,

- głośne silniki,

- nietrwałe łożyska w skrzyni biegów

- wycieki oleju spod rozrządu

- szybko zużywające się gumowo metalowe elementy zawieszenia

- usterki instalacji elektrycznej.

 

Orientacyjne ceny części zamiennych w zł

 

Część zamienna

Cena (zł)

sprzęgło kompletne

950

Amortyzator olejowy

380

zderzak tylny

150

błotnik przedni

100

pompa wodna

120

Klocki hamulcowe przednie

60 -150

 

Orientacyjne ceny używanych w tys. zł

 

Model

1999

1998

1997

1996

1995

214 Si HTB 3-drzwi

16,6

14,9

13,4

12,0

-

214 Si HTB 5-drzwi

17,2

15,4

13,8

12,4

 

220 Si HTB 5-drzwi

18,7

16,8

-

-

-

 

Dane techniczne Rover 200

 

wersja

Silnik

ilość

cylindrów/

zaworów

Pojemność

skokowa

(cm3)

Moc

maksymalna

(KM)

Maksymalny

moment

obrotowy

(Nm/obr/min)

Czas

rozpędzania

0-100 km/h (s)

Prędkość

maksymalna

(km/h)

Średnie

zużycie

paliwa

214 Si

Benzyna

4/16

1396

103

127/3000

10,7

185

6,6

216 Si

Benzyna

4/16

1588

111

145/3000

9,9

190

6,8

218 Vi

Benzyna

4/16

1795

145

170/4000

8,0

205

7,1

220 SDi

Diesel

4/8

1994

105

210/2000

11,6

185

5,2

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • SiorkaDe (gość)

    Właśnie kupiłam model 220 SDI. Do wad dodałabym - umieszczony w złym miejscu pedał gazu. Jest praktycznie schowany za "przegrodą" oddzielającą kierowcę od pasażera co wymusza na kierowcy nienaturalny skręt stopy w prawo. Po 50 km, drętwieje mi już noga. Mam nadzieję, że na jakimś warsztacie uda się przesunąć nieco ten pedał.

  • Łukasz (gość)

    Auto stwożone jako 4 nie 5 osobowe, siedzenie w 3 z tyłu jest koszmarem z strony pasażera ale bryła podoba mi się. Zawieszenie tył koszmar pełne auto i tak siedzi jakby miał jeszcze 300 Kg w bagażniku. Dużo jest wad ale zalety każdy znajdzie pod swój gust. Pozdrowienia dla wszystkich kochających tą markę. Ps. Szkoda że padła ta marka może następne modele byłyby o niebo lepsze:-)

  • Sylwek (gość)

    214 si to dobre,bezawaryjne i ekonomiczne auto, dynamika też jest zadowalająca a swoim leciałem już (200 km/h) niestety powyżej (100 km/h)hałas zaczyna być dokuczliwy.Ogólnie Auto mam już cztery lata i jestem bardzo zadowolony.

  • zasray gnoj (gość)

    ty kretynko jak ci cos nie pasuje to kup malucha!!

Dodaj komentarz

Rover 200 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Rover 200 opinie

Oceń swoje auto

Rover 200 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.