Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła sprzedaż nowych?

(mp)
Fot. Irek Drożański: W marcu najchętniej kupowanymi w Polsce samochodami osobowymi były auta Opla.
Fot. Irek Drożański: W marcu najchętniej kupowanymi w Polsce samochodami osobowymi były auta Opla.

Po rekordowo niskiej lutowej sprzedaży nowych samochodów osobowych w marcu nastąpił wzrost popytu. Polacy kupili prawie 24 tys. aut - **o 20,6 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. W marcu najwięcej aut sprzedał Opel.**

 

Od stycznia do końca marca właścicieli znalazło 66 tys. nowych samochodów osobowych. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. o 33 proc.  

 

Z wstępnych danych instytutu Samar badającego rynek motoryzacyjny wynika, że w ubiegłym miesiącu najchętniej kupowanymi autami osobowymi były pojazdy Opla. Znalazły one 3 056 właścicieli. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z 2 535 sprzedanymi samochodami. Trzecią

Fot. Irek Drożański: W marcu najchętniej kupowanymi w Polsce samochodami osobowymi były auta Opla.
Fot. Irek Drożański: W marcu najchętniej kupowanymi w Polsce samochodami osobowymi były auta Opla.

pozycję zajął Fiat sprzedając w marcu 2 355 aut. Biorąc pod uwagę skumulowaną sprzedaż od początku 2005 r. w rankingu prowadzi Toyota (8 132 auta), druga jest Skoda (7 381), a trzeci Fiat (7 154).

 

Spośród dziesięciu czołowych marek na rynku aż dziewięć zanotowało spadek tegorocznej sprzedaży. Rosnącym popytem mogą się pochwalić Hyundai (253 proc.), Kia (181 proc.), Seat (50 proc.), Honda (18 proc.), Suzuki (18 proc.) i Audi (6 proc.).

 

Marcowy wzrost sprzedaży to wynik m.in. promocji. Generalni importerzy prześcigali się w wabieniu klientów rabatami na auta obniżając ceny, oferując dodatkowe wyposażenie czy ubezpieczenia gratis. Lider marcowej sprzedaży - Opel sprzedawał model Astra II Classic taniej o 5 550 zł. Na kupnie 3-drzwiowej Toyoty Corolli z rocznika 2004 klienci mogli zaoszczędzić nawet 17 500 zł (cena po rabacie auta w wersji z silnikiem wysokoprężnym 2,0 l/116 KM i najbogatszym wyposażeniem - 69 900 zł).

 

Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:

 

Model

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń - marzec 2005

styczeń - marzec 2004

Toyota

8 132

11 963

- 32,02

Skoda

7 381

12 614

- 41,49

Fiat

7 154

19 791

- 63,85

Opel

6 145

8 547

- 28,10

Renault

5 229

9 561

- 45,31

Ford

5 181

8 543

-39,35

Peugeot

4 635

7 558

- 38,67

Citroen

3 186

3 980

- 19,95

Volkswagen

2 807

3 860

- 27,28

Chevrolet

2 807

0

-

Honda

2 471

2 088

18,34

Seat

1 933

1 287

50,19

Nissan

1 833

2 213

- 17,17

Hyundai

1 201

340

253,24

Kia

1 079

384

180,99

Mitsubishi

695

960

- 27,60

Dacia

582

0

-

Audi

565

534

5,81

FSO/Daewoo

525

995

- 47,24

Suzuki

507

430

17,91

Źródło: Samar

 

Marki, których sprzedaż w 2005 r. najbardziej wzrosła:

 

Marka

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń - marzec 2005

styczeń - marzec 2004

Hyundai

1 201

340

253,24

Kia

1 079

384

180,99

Seat

1 933

1 287

50,19

Honda

2 471

2 088

18,24

Suzuzki

507

430

17,91

Audi

565

534

5,81

Źródło: Samar

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty