Ruszyła sprzedaż nowych?

Aktualności / Nowości

Autor: (mp)

Liczba odwiedzin: 1007

Po rekordowo niskiej lutowej sprzedaży nowych samochodów osobowych w marcu nastąpił wzrost popytu. Polacy kupili prawie 24 tys. aut - o 20,6 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. W marcu najwięcej aut sprzedał Opel.

 

Od stycznia do końca marca właścicieli znalazło 66 tys. nowych samochodów osobowych. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. o 33 proc.  

 

Z wstępnych danych instytutu Samar badającego rynek motoryzacyjny wynika, że w ubiegłym miesiącu najchętniej kupowanymi autami osobowymi były pojazdy Opla. Znalazły one 3 056 właścicieli. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z 2 535 sprzedanymi samochodami. Trzecią Fot. Irek Drożański: W marcu najchętniej kupowanymi w Polsce samochodami osobowymi były auta Opla. pozycję zajął Fiat sprzedając w marcu 2 355 aut. Biorąc pod uwagę skumulowaną sprzedaż od początku 2005 r. w rankingu prowadzi Toyota (8 132 auta), druga jest Skoda (7 381), a trzeci Fiat (7 154).

 

Spośród dziesięciu czołowych marek na rynku aż dziewięć zanotowało spadek tegorocznej sprzedaży. Rosnącym popytem mogą się pochwalić Hyundai (253 proc.), Kia (181 proc.), Seat (50 proc.), Honda (18 proc.), Suzuki (18 proc.) i Audi (6 proc.).

 

Marcowy wzrost sprzedaży to wynik m.in. promocji. Generalni importerzy prześcigali się w wabieniu klientów rabatami na auta obniżając ceny, oferując dodatkowe wyposażenie czy ubezpieczenia gratis. Lider marcowej sprzedaży – Opel sprzedawał model Astra II Classic taniej o 5 550 zł. Na kupnie 3-drzwiowej Toyoty Corolli z rocznika 2004 klienci mogli zaoszczędzić nawet 17 500 zł (cena po rabacie auta w wersji z silnikiem wysokoprężnym 2,0 l/116 KM i najbogatszym wyposażeniem – 69 900 zł).

 

Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:

 

Model

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń – marzec 2005

styczeń - marzec 2004

Toyota

8 132

11 963

- 32,02

Skoda

7 381

12 614

- 41,49

Fiat

7 154

19 791

- 63,85

Opel

6 145

8 547

- 28,10

Renault

5 229

9 561

- 45,31

Ford

5 181

8 543

-39,35

Peugeot

4 635

7 558

- 38,67

Citroen

3 186

3 980

- 19,95

Volkswagen

2 807

3 860

- 27,28

Chevrolet

2 807

0

-

Honda

2 471

2 088

18,34

Seat

1 933

1 287

50,19

Nissan

1 833

2 213

- 17,17

Hyundai

1 201

340

253,24

Kia

1 079

384

180,99

Mitsubishi

695

960

- 27,60

Dacia

582

0

-

Audi

565

534

5,81

FSO/Daewoo

525

995

- 47,24

Suzuki

507

430

17,91

Źródło: Samar

 

Marki, których sprzedaż w 2005 r. najbardziej wzrosła:

 

Marka

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń – marzec 2005

styczeń – marzec 2004

Hyundai

1 201

340

253,24

Kia

1 079

384

180,99

Seat

1 933

1 287

50,19

Honda

2 471

2 088

18,24

Suzuzki

507

430

17,91

Audi

565

534

5,81

Źródło: Samar

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • Barteq (gość)
    • I jest co raz gorzej :(:(
    • marek (gość)
    • Dacia planowala sprzedac 6000 Loganow i jakos sie nie zanosi zeby udalo sie osiagnac ten wynik
    • Jarek (gość)
    • Hyundai sprzedal by o wiele wiecej getzow gdyby powaznie traktowal Polakow.Dlaczego w polskiej wersji getza nie mozna zamowic bocznych poduszek powietrznych????
    • Mathijas (gość)
    • SKODA!!! TO JEST TO CZEGO WAM TRZEBA !!!!
    • melassa (gość)
    • Faktycznie w marcu OPEL kusił promocjami - sama zafundowałam sobie piękną Cors'iareczke :P
    • Idzik (gość)
    • O czym wogole piszecie, o jakis rabatach, bonusach itp... przeciez wystarczy sobe przypomniec, ze po maju 2004 ceny nowych samochodow wzrosly o kilkanascie procent, a teraz wspanialomyslni dealerzy daja nam upust kilka procent. Czy nie widzicie, ze jestescie oszukiwani?
    • Idzik (gość)
    • i jescze jedno, proponuje przyjrzec sie jakimi samochodami rozbijaja sie szefowie firm sprzedajacych samochody, to dowiecie sie ile kasy zarabiaja na sprzedazy aut, niska sprzedaz nie uderze w dealearow!!!
    • Hermann (gość)
    • Lobby salonowe cały czas płacze że za mało zarabia. Proponuję wprowadzić przepis że każdy obywatel RP w wieku pow. 18 lat ma obowiązek raz na 3 lata kupić nowy samochód w salonie. Jeśli nie to grzywna 50 tys. zł lub pozbawienie wolności do lat 4. Ale lobby salonowe zatrze wtedy ręce. A zapomniełem trzeba wydzierżawić kawałek Syberii od Ruskich bo gdzieś trzeba będzie upychać tych pozbawionych wolności.
    • juby (gość)
    • sam jestem pracownikiem dealera i wiem ile się zarabia na aucie to ok 20000-30000zł a ztego trzeba jeszcze jakieś gadżety klientowi dać,więc nie gadajcie o wielkiej kasie jak nie macie pojęcia.Aha te auta co szefowie jeżdzą to są auta demo za które nie ponosi się kosztów
    • sethir (gość)
    • juby a jakiej marki jestes sprzedawca ?
    • Tomek (gość)
    • JUBY 20000-30000 to mało na aucie?????????????????????????????? To jest roczny dochód Polaka na poziomie powyżej średniej krajowej!!!!!!!!!!! Dealerzy płaczą że nasze ceny są niższe niż na zachodzie i że muszą je zrównać. Ależ proszę bardzo, równajcie. A zarobki??? auta są tańsze u nas o 10-20%, a zarobki Polaka to mniej niż 1/5 zarobków Niemca.

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!