Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rysy, odpryski, plamy, zacieki

Maciej Fabijański
Rysom na lakierze towarzyszą czasami odkształcenia blachy. Do naprawy takich miejsc pasta polerska już nie wystarcza.
Rysom na lakierze towarzyszą czasami odkształcenia blachy. Do naprawy takich miejsc pasta polerska już nie wystarcza.
Czasami zauważamy na lakierowanych powierzchniach samochodu różne uszkodzenia. Poniżej kilka najczęściej spotykanych i sposoby ich usunięcia.

Rysy

Rysom na lakierze towarzyszą czasami odkształcenia blachy. Do naprawy takich miejsc pasta polerska już nie wystarcza.
Rysom na lakierze towarzyszą czasami odkształcenia blachy. Do naprawy takich miejsc pasta polerska już nie wystarcza.

Są przeważnie skutkiem uszkodzeń mechanicznych. Powodować je mogą również duże wahania temperatury oraz nieodpowiedni dobór materiałów lakierniczych pod względem elastyczności. Płytkie rysy można spróbować zlikwidować przy użyciu pasty polerskiej o odpowiedniej ziarnistości.

Odpryski lakieru
W większości przypadków to rezultat uderzeń drobnych kamieni wyrzucanych spod kół . W miejscach mniej widocznych ubytki wystarczy uzupełnić za pomocą cienkiego pędzelka  lakierem renowacyjnym.

Rysy pod lakierem
To wynik szlifowania podkładu papierem ściernym o zbyt dużej ziarnistości. Naprawa polega na usunięciu  powłoki lakieru, przeszlifowaniu podłoża drobnoziarnistym papierem i ponownym lakierowaniu. Zwykle trzeba wtedy pomalować cały element.

Zmatowienia powierzchni
Często  jest to wynikiem długotrwałego  opalania auta w promieniach słonecznych. Utracony połysk można spróbować przywrócić za pomocą mleczek lub past polerskich.

Zacieki
Pojedyncze „sople” lub całe „firanki” powstają z powodu zbyt obfitego nakładania lakieru . Małe zacieki po wyschnięciu ścina się ostrą krawędzią, szlifuje drobnoziarnistym papierem ściernym a następnie poleruje pastą polerską. Jeśli jest ich dużo najlepszą metoda jest  zeszlifowanie lakieru i powtórne lakierowanie.

Złuszczenia lakieru
Powodem ich powstania jest użycie niewłaściwego podkładu  lub zanieczyszczenia na powierzchni obniżające  przyczepność nakładanych na nich warstw. Łuszczącą warstwę należy usunąć i ponownie pomalować. Przeważnie  dotyczyć to będzie jakiegoś całego elementu nadwozia.

Plamy na lakierze
Są rezultatem działania agresywnych substancji takich  jak chemikalia czy ptasie odchody. Powstawaniu plam sprzyja brak konserwacji lakieru. Niewielkie plamy usuwa się za pomocą polerowania przy użyciu past polerskich. Większe uszkodzenia tego typu wymagają szlifowania i ponownego lakierowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty