Prototyp tego modelu powstał na płycie podłogowej Phoenix. Tej samej, która miała posłużyć do budowy kolejnej generacji 9-3. Sonett miał rywalizować m.in. z Audi A5. Było to klasyczne coupe 2+2. Co ciekawe, pod maską miała się znaleźć turbodoładowana jednostka o pojemności 1.6-litra produkcji BMW. Ponadto, Szwedzi planowali także zastosowanie wersji 4x4, w której za napęd tylnej osi odpowiadałby silnik elektryczny.
Jak wiadomo, pojazd ten nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji. 22 marca 2013 roku sprzedano ostatnie 78 egzemplarzy Saabów 9-4X oraz 9-5 sedan i kombi.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?