Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 32616 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Samochody Bonda. Jakie jest ulubione auto Daniela Craiga?

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota 2000GT 

Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Fot. Toyota Spośród wszystkich fantastycznych samochodów agenta 007 ulubionym modelem Daniela Craiga nie jest wcale Aston Martin, lecz Toyota. Aktor, który przez ostatnie lata wcielał się w postać Jamesa Bonda, przyznał, że jest wielkim fanem samochodu, którym Sean Connery jeździł w filmie „Żyje się tylko dwa razy”.

Toyota 2000GT 

Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Fot. Toyota Kolekcjonerzy zabytkowych samochodów cenią 2000GT za design, niezawodność i dynamiczny styl jazdy.„Toyota 2000GT to ucieleśnienie japońskiego supersamochodu – powiedział Jonathan Klinger, rzecznik prasowy firmy Hagerty, zajmującej się obrotem samochodami klasycznymi i kolekcjonerskimi. – Model ten był przez wiele lat niedoceniany. Jednak od około 5 lat kolekcjonerzy zwracają na japońskie superauto coraz baczniejszą uwagę. Elegancki 2000GT stanowi dziś świetną inwestycję”.

Kolekcjonerzy są gotowi zapłacić za 2000GT od prawie 700 tys. dolarów do ponad miliona dolarów. W swoich czasach, w 1965 roku, samochód kosztował 6 800 dolarów, czyli 51 550 dolarów w przeliczeniu na obecną wartość amerykańskiej waluty.

Japońska rewelacja

Toyota prowadziła na rynek model 2000GT jako konkurencję dla takich europejskich samochodów jak Jaguar e-Type, Aston Martin GTs czy wyścigowe modele Ferrari, które uważano wówczas za ucieleśnienie piękna. Supersamochód z Azji był wtedy na rynku czymś nieznanym. Toyota zbudowała tylko 351 egzemplarzy modelu (w tym 9 z silnikiem 2,3 l). Niewielka liczba aut miała podkreślić ekskluzywność modelu. Toyota wzięła pod tym względem przykład z producentów europejskich samochodów marzeń.

Redakcja poleca:

 

Toyota 2000GT 

Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Fot. Toyota Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Projektantem 2000GT był Albrecht Goertz, który później zaprojektował także Nissana Fairlady (Datsuna 240Z). Aluminiowe nadwozie, otwierane światła i dach typu hardtop były produkowane ręcznie przez techników Yamahy. W gamie kolorów dominowały czerwony lub kość słoniowa. Około 60 egzemplarzy otrzymało kierownicę po lewej stronie na potrzeby globalnego rynku. W pozostałych, przeznaczonych na japoński rynek, miejsce kierowcy jest po prawej stronie.

Kiedy Toyota po raz pierwszy zaprezentowała 2000GT na targach Tokyo Motor Show w 1965 roku, został uznany za punkt zwrotny w japońskim designie. Dom aukcyjny Sotheby określa go jako „najcenniejszy i najbardziej pożądany przez kolekcjonerów japoński samochód w historii”.

Toyota 2000GT 

Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Fot. Toyota

Toyota 2000GT

Toyota 2000GT różniła się pod względem technicznym od europejskich konkurentów. Miała rzadko spotykaną pięciobiegową manualną skrzynię biegów i sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM, bazujący na jednostce z flagowego modelu Toyoty, sedana Crown. Samochód rozpędzał się do 217 km/h.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Toyota opinie

Oceń swoje auto

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.