Samochody z napędem 4x4 w Polsce. Ceny od najtańszego do najdroższego

Dariusz Dobosz
Dacia Duster / Fot. Dacia
Dacia Duster / Fot. Dacia
Aut z napędem na obie osie przybywa na drogach nie tylko dzięki wzrastającej popularności SUV-ów. Coraz częściej układ 4x4 można spotkać także w klasycznych samochodach osobowych.
Dacia Duster / Fot. Dacia
Dacia Duster / Fot. Dacia

Jeszcze 10 lat temu polska oferta samochodów z napędem obu osi, zwanych popularnie 4x4, AWD lub 4WD, obejmowała niespełna 70 modeli. Dzisiaj można wybierać spośród 145 aut, co dowodzi, że ten sektor rynku mocno się rozwinął.

Ranking najlepiej sprzedających się samochodów segmentu 4x4 pokazuje, że od napędu obu osi nie oczekuje się już zdobywania trudnego terenu. Żadna z klasycznych terenówek nie jest w stanie przebić się do „Top 10”. Zresztą jest ich już niewiele, bo rynek wyraźnie skłania się ku samochodom komfortowym, wygodnym, dobrze wykończonym i bogato wyposażonym. Nabywcy nie chcą siermiężnych terenówek i producenci dopasowują się do takiego trendu tworząc mniej lub bardziej ekskluzywne SUV-y. Napęd 4x4 montują też coraz powszechniej w zwykłych samochodach osobowych. Przeniesienie napędu na obie osie postrzegane jest dzisiaj bardziej w kontekście bezpieczeństwa i swego rodzaju wygody w trudnych warunkach drogowych niż w kategoriach terenowych.

Nie bez znaczenia jest fakt, że technologia 4x4 tanieje. Obecnie różnica cen między zwykłym autem osobowym a takim samym, ale z napędem obu osi może wynosić zaledwie kilkaset złotych. Zazwyczaj jest to kilka tysięcy, ale w przypadku samochodów klasy

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

średniej czy segmentu SUV nie stanowi ona przepaści finansowej. Tym bardziej że za te pieniądze nabywca znacząco poprawia funkcjonalność auta. Zyskuje też na bezpieczeństwie, gdy w grę wchodzi jazda po mokrych, zaśnieżonych lub oblodzonych drogach, i na wygodzie eksploatacji, zwłaszcza zimą. Możliwość łatwego wydostania się ze śniegowych czy lodowych pułapek, gdy inni muszą odkopywać albo wypychać swoje pojazdy, to rzecz naprawdę bezcenna.

Wybór aut z napędem 4x4 jest dzisiaj olbrzymi. Obok aut o długości poniżej 4 m można kupić ponad pięciometrowe limuzyny. Obok mniejszych i większych SUV-ów o pękatych nadwoziach dostępne są smukłe kabriolety. Do tego dochodzą sportowe bolidy, biegunowo odległe od terenowych zastosowań. Równie duża jest rozpiętość konstrukcyjna i cenowa. Najtańsze 4x4 na polskim rynku kosztuje 44 000 zł, najdroższe blisko 4

Fot.  Archiwum
Fot. Archiwum

000 000 zł. Tylko czy z tak szerokiej oferty nabywcy potrafią wybrać to, co rzeczywiście sprawdzi się w codziennym użytkowaniu? Czy w pogoni za modą nie kupuje się aut 4x4 „na wyrost”, zapominając o racjonalnym wyborze auta, mogącym zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy w późniejszym użytkowaniu? Każdy samochód z napędem obu osi jest droższy od swojego jednonapędowego odpowiednika. Jest również cięższy, co nie sprzyja oszczędzaniu paliwa. Przed zakupem warto się zastanowić, czy sięgnięcie po 4x4 ma praktyczne i ekonomiczne uzasadnienie. Trzeba rozważyć wszystkie argumenty za, by nie żałować potem wyboru.

W tabeli prezentujemy modele samochodów osobowych z napędem na cztery koła dostępne na polskim rynku od najtańśzego do najdroższego, bez uwzględnienia akcji promocyjnych.

Więcej na temat aut z napędem 4x4 w raporcie "4x4 rośnie w siłę" w bieżącym numerze miesięcznika "Motosalon". 

Model

Silniki (KM)

Cena wersji podstawowej  (zł)

Lada 4x4

1.7 (82)

44 000

Dacia Duster

1.6 (105), 1.5 dCi (109)

53 400

Suzuki Jimny

1.3 (85)

57 900

Suzuki SX-4

1.6 (120)

63 900

Fiat Sedici

1.6 (120)

64 250

Fiat Panda Climbing 4x4

1.3 Multijet II (75)

66 600

Chevrolet Trax

1.4 (140), 1.7 CDTi (130)

73 490

Subaru XV

1.6 (114), 2.0 (150), 2.0 D (147)

78 574

Opel Mokka

1.4 (140), 1.7 CDTi (130)

85 500

Suzuki SX-4 S-Cross

1.6 (120), 1.6 DDiS (120)

85 900

Skoda Yeti 4x4

1.8 TSI (160), 2.0 TDI CR (110), 2.0 TDI CR (140), 2.0 TDI CR (170)

86 250

Suzuki Grand Vitara

1.6 (106), 2.4 (166), 2.4 (169)

87 900

Kia Sportage AWD

2.0 GDI (166), 2.0 CRDi (136), 2.0 CRDi (184)

89 990

VW Caddy 4Motion

2.0 TDI (110), 2.0 TDI (140)

91 300

SsangYong Korando 4WD

2.0 (150), 2.0 e-XDi200 (149), 2.0 e-XDi200 (175)

93 200

Skoda Octavia 4x4

1.8 TSI (180), 1.6 TDI CR (105), 2.0 TDI CR (150)

93 750

Chevrolet Captiva

2.4 (167), 3.0 (258), 2.2 CDTi (163), 2.2 CDTi (184)

93 990

Skoda Superb 4x4

1.8 TSI (160), 3.6 FSI (260), 2.0 TDI CR (140), 2.0 TDI CR (170)

95 350

Nissan Juke 4x4

1.6 (190), 1.6 (200)

97 600

Hyundai ix35 4WD

2.0 GDI (166), 2.0 CRDi (136), 2.0 CRDi (184)

97 900

Nissan Qashqai 4x4

1.6 dCi (130)

99 500

Seat Leon 4WD

1.6 TDI CR (105)

100 400

Citroen C4 Aircross

1.8 e-HDI (150)

101 000

Mini Countryman ALL4

1.6 (122), 1.6 (184), 1.6 (218), 1.6 D (112), 2.0 D (112), 2.0 D (143)

102 200

Mitsubishi ASX 4WD

1.8 DI-D (150), 2.3 DI-D (150)

102 990

VW Golf 4Motion

2.0 TSI (300), 2.0 TDI CR (150)

103 190

Toyota RAV-4

2.0 (152), 2.0 D-4D (124), 2.2 D-4D (150), 2.2 D-CAT (150)

103 900

Mini Paceman ALL4

1.6 (122), 1.6 (184), 1.6 (218), 1.6d (112), 2.0d (112) 2.0d (143)

104 700

Mitsubishi Outlander 4WD

2.0 PHEV (121), 2.0 (150), 2.2 DI-D (150),

104 990

Seat Altea 4WD

2.0 TDI CR (140)

105 100

Seat Altea Freetrack 4WD

2.0 TDI CR (140)

107 200

Honda CR-V

2.0 (155), 2.2 i-DTEC (150)

107 900

Subaru Forester

2.0 (150), 2.0 (240), 2.0 D (147)

113 575

Mazda CX-5 4x4

2.0 (160), 2.2 Skyactiv-D (150), 2.2 Skyactiv-D (175)

113 900

SsangYong Rexton 4WD

2.0 e-XDi (155)

114 000

BMW 1 xDrive

3.0 (320), 2.0d (143), 2.0d (184)

115 700

VW Tiguan 4Motion

1.4 TSI (160), 2.0 TSI (180), 2.0 TSI (210), 2.0 TDI CR (140), 2.0 TDI CR (177)

117 490

Audi A3 Quattro

1.8 TFSI (180), 2.0 TFSI (300), 2.0 TDI (150),
2.0 TDI (184)

117 900

Ford Kuga 4WD

1.6 Ecoboost (182), 2.0 TDCi (140), 2.0 TDCi (163)

118 650

Renault Koleos

2.0 dCi (150), 2.0 dCi (175)

120 700

Volvo V40 Cross Country AWD

2.0 (180), 2.5 (254)

121 300

Opel Insignia

2.0 (250), 2.8 (325), 2.0 CDTi (163), 2.0 CDTi (195)

121 950

Mercedes A 4Matic

2.0 (211), 2.0 (360), 2.1 CDI (136), 2.1 CDI (170)

124 200

Opel Antara

2.2 CDTi (163), 2.2 CDTi (184)

125 550

Nissan X-Trail

2.0 dCi (150), 2.0 dCi (173)

128 100

Ssang Yong Rodius 4WD

2.0 e-XDi (155)

129 500

Mercedes B 4Matic

2.0 (184)

130 000

Audi Q3 Quattro

2.0 TFSI (170), 2.0 TFSI (211), 2.5 TFSI (310), 2.0 TDI (140), 2.0 TDI (177)

130 250

Kia Sorento 4WD

2.4 GDI (192), 2.0 CRDi (150), 2.2 CRDi (197)

130 700

Fiat Freemont AWD

3.6 (280), 2.0 Multijet II (170)

131 500

Suzuki Kizashi 4WD

2.4 (178)

131 900

Subaru Legacy

2.0 (150), 2.5 (167), 2.0 D (150)

134 200

Seat Alhambra 4WD

2.0 TDI CR (140)

134 700

Mercedes Vito Shuttle

2.2 CDI (136), 2.2 CDI (163)

136 000

Jeep Compass

2.2 CRD (163)

136 900

BMW X1 xDrive

2.0 (184), 2.0 (245), 2.0d (143), 2.0d (184), 2.0d (218)

137 000

VW Sharan 4Motion

2.0 TDI CR (140)

137 690

VW Passat Alltrack 4Motion

2.0 TSI (210), 2.0 TDI CR (140), 2.0 TDI CR (170)

138 500

Jeep Cherokee

3.2 (272), 2.0 MJD (140), 2.0 MJD (170)

139 900

Subaru Outback

2.0 D (150)

140 990

Mercedes GLA 4Matic

2.0 (211), 2.0 (360), 2.1 CDI (136), 2.1 CDI (170),

141 900

Jeep Wrangler

3.6 (284), 2.8 CRD (200)

142 400

Hyundai Santa Fe 4WD

2.0 CRDi (150), 2.2 CRDi (197)

143 600

Peugeot 3008 Hybrid4

2.0 HDI (200)

144 000

Audi A4 Quattro

1.8 TFSI (170), 2.0 TFSI (180), 2.0 TFSI (225), 3.0 TFSI (272), 3.0 TFSI (333), 4.2 FSI (450), 2.0 TDI (150), 2.0 TDI (177), 3.0 TDI (245)

144 300

VW Transporter 4Motion

2.0 TSI (204), 2.0 TDI (140), 2.0 BiTDI (180)

146 000

VW Passat 4Motion

3.6 (300), 2.0 TDI CR (177)

147 400

BMW 3 xDrive

2.0 (184), 2.0 (245), 3.0 (306), 2.0d (143), 2.0d (184), 2.0d (258), 3.0d (258), 3.0d (313)

147 900

VW Caravelle 4Motion

2.0 TSI (204), 2.0 TDI (140), 2.0 BiTDI (180)

149 400

VW Multivan 4Motion

2.0 TDI (140), 2.0 BiTDI (180)

152 100

VW CC 4Motion

3.6 (300), 2.0 TDI CR (177)

153 790

Audi Q5 Quattro

2.0 TFSI (180), 2.0 TFSI (225), 3.0 TFSI (272), 2.0 TFSI Hybrid (245), 2.0 TDI (150), 2.0 TDI (177), 3.0 TDI (245), 3.0 TDI (313)

153 900

Volvo S60 AWD

3.0 (304), 2.4 D4 (181), 2.4 D5 (215)

154 200

Mitsubishi Lancer Evolution X

2.0 (295)

154 990

Mitsubishi Pajero

2.5 DI-D (178), 3.2 DI-D (200)

154 990

Audi TT Quattro

2.0 TFSI (211), 2.0 TFSI (272), 2.5 TFSI (340), 2.5 TFSI (360), 2.0 TDI (170)

155 400

Volvo XC 60 AWD

2.5 (254), 3.0 (304), 2.4 D4 (181), 2.4 D5 (215)

157 400

Jeep Wrangler Unlimited

3.6 (284), 2.8 CRD (200)

158 400

Volvo V60 AWD

3.0 (304), 2.4 D4 (181), 2.4 D5 (215), 2.4 D6 PHEV (285)

160 200

Peugeot 508 RXH Hybrid4

2.0 HDI (200)

161 700

Audi A4 Allroad

2.0 TFSI (225), 2.0 TDI (150), 2.0 TDI (177), 3.0 TDI (245)

161 900

Citroen DS5

2.0 HDI Hybrid4 (200)

163 200

Mercedes CLA 4Matic

2.0 (211), 2.0 (360)

164 400

Land Rover Freelander

2.0 (240), 2.2 TD4 (150), 2.2 SD4 (190)

164 900

BMW 4 xDrive

2.0 (184), 2.0 (245), 3.0 (306), 2.0d (184), 3.0d (258), 3.0d (313)

168 900

BMW X3 xDrive

2.0 (184), 2.0 (245), 3.0 (306), 2.0d (184), 3.0d (358), 3.0d (313)

169 900

Mercedes GLK 4Matic

2.1 CDI (170), 2.1 BlueTec (170), 2.1 BlueTec (204), 3.0 CDI (265)

172 500

Nissan Pathfinder

2.5 dCi (190), 3.0 dCi (231)

174 300

Audi A5 Quattro

2.0 TFSI (225), 3.0 TFSI (272), 3.0 TFSI (333), 4.2 FSI (450), 2.0 TDI (177), 3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245)

175 600

Land Rover Defender

2.2 Diesel E (122)

178 500

VW California 4Motion

2.0 TSI (204), 2.0 TDI (140), 2.0 BiTDI (180)

178 700

Volvo V70 AWD

3.0 (304), 2.4 D4 (181), 2.4 D5 (215)

178 900

Volvo XC70 AWD

3.0 (304), 2.4 D4 (181), 2.4 D5 (215)

178 900

Nissan Murano

3.5 (256), 2.5 dCi (190)

186 900

BMW X4 xDrive

2.0 (184), 2.0 (245), 3.0 (306), 2.0d (190), 3.0d (258), 3.0d (313)

187 000

Toyota Land Cruiser

4.0 (282), 3.0 D-4D (190), 3.0 D-4D PowerBoost (225)

189 000

Land Rover Range Rover Evoque

2.0 (240), 2.2 TD4 (150), 2.2 SD4 (190)

197 200

Infiniti QX50

3.7 (320), 3.0d (238)

202 750

BMW 5 xDrive

2.0 (245), 3.0 (306), 4.4 (450), 2.0d (184), 2.0d (218), 3.0d (258), 3.0d (313), 3.0d (381)

205 500

Mercedes C 4Matic

2.1 CDI (170), 2.1 CDI (204), 3.0 CDI (231)

205 600

Subaru Impreza WRX STi

2.5 (300)

206 101

Jeep Grand Cherokee

3.6 (286), 5.7 (352), 6.4 (468), 3.0 CRD (190), 3.0 CRD (250),

215 500

Volvo S80 AWD

3.0 (304), 2.4 D5 (215)

219 700

VW Touareg 4Motion

3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245), 4.2 TDI (340)

219 990

Volvo XC 90 AWD

2.4 D5 (200)

220 500

Audi A6 Quattro

2.8 FSI (204), 3.0 TFSI (310), 4.0 TFSI (420), 4.0 TFSI (560), 3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245), 3.0 TDI (313), 3.0 TDI (245)

223 400

Infiniti Q50 Hybrid AWD

3.5 (364)

226 300

Lancia Thema AWD

3.6 (286)

228 200

Land Rover Discovery

3.0 (340), 3.0 TDV6 (211), 3.0 SDV6 (255)

239 700

Audi Q7 Quattro

3.0 TFSI (272), 3.0 TFSI (333), 3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245), 4.2 TDI (340)

245 500

Infiniti QX70

3.7 (320), 5.0 (390), 3.0d (238)

245 500

BMW X5 xDrive

3.0 (306), 4.4 (450), 2.0d (218), 3.0d (258), 3.0d (313), 3.0d (381)

246 500

Mercedes E 4Matic

3.0 (333), 3.5 (252), 3.5 (306), 4.7 (408), 5.5 (558), 5.5 (585), 2.1 CDI (204), 3.0 BlueTec (252)

249 600

Lexus GS 350 AWD

3.5 (317)

253 000

Lexus RX 350

3.5 (277)

263 500

Audi A6 Allroad

3.0 TFSI (310), 3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245), 3.0 TDI (313)

272 400

Porsche Macan

3.0 (340), 3.6 (400), 3.0 Diesel (258)

277 300

Mercedes M 4Matic

3.5 (306), 4.7 (408), 5.5 (525), 2.2 BlueTec (204), 3.0 BlueTec (258)

278 200

Jaguar XF AWD

3.0 (340)

289 900

Audi A7 Quattro

2.8 FSI (204), 3.0 TFSI (310), 4.0 TFSI (420), 4.0 TFSI (560), 3.0 TDI (204), 3.0 TDI (245), 3.0 TDI (313)

286 500

Porsche Cayenne

3.0 Hybrid (380), 3.6 (300), 4.8 (400), 4.8 (420), 4.8 (500), 4.8 (551), 3.0 Diesel (245), 4.1Diesel (382)

296 600

Lexus RX 450 h

3.5 (299)

298 000

BMW X6 xDrive

3.0 (306), 4.4 (407), 4.4 (555), 3.0d (245), 3.0d (306), 3.0d (381)

303 900

Mercedes CLS 4Matic

4.7 (408), 5.5 (558), 5.5 (585), 3.0 BlueTec (252), 3.0 CDI (265)

318 500

Land Rover Range Rover Sport

3.0 (340), 5.0 (510), 3.0 TDV6 (258), 3.0 SDV6 (292), 4.4 SDV8 (339)

319 900

Mercedes GL 4Matic

4.7 (435), 5.5 (558), 3.0 BlueTec (211)

353 500

Audi A8 Quattro

3.0 TFSI (310), 4.0 TFSI (435), 4.0 TFSI (520), 6.3 W12 (500), 3.0 TDI (258), 4.2 TDI (385)

360 100

BMW 7 xDrive

4.4 (450), 3.0d (258), 3.0d (313), 3.0d (381)

377 100

Mercedes S 4matic

4.7 (456), 5.5 (585), 6.0 (630), 3.0 Bluetec (252)

381 400

BMW 6 xDrive

3.0 (320), 4.4 (450), 3.0d (313)

382 800

Toyota Land Cruiser V8

4.6 (318), 4.5 D-4D (272), 4.5 D-4D (318)

399 000

Mercedes G 4Matic

5.5 (388), 5.5 (544), 6.0 (612), 3.0 CDI (183), 3.0 BlueTec (211)

411 500

Maserati Ghibli Q4

3.0 (410)

441 200

Porsche Panamera

3.0 (420), 3.6 (300), 4.8 (440), 4.8 (520), 4.8 (570)

441 500

Lexus LS 460

4.6 (370)

468 900

Nissan GT-R

3.8 (550), 3.8 (600)

483 000

Porsche 911

3.4 (350), 3.8 (400), 3.8 (520), 3.8 (560)

484 250

Jaguar XJ AWD

3.0 (340)

505 800

Audi R8 Quattro

4.2 FSI (430), 5.2 FSI (525), 5.2 FSI (550)

531 100

Lexus LS 600 h

5.0 (445)

539 900

Maserati Quattroporte Q4

3.0 (410)

570 700

BMW i8

1.5 Hybrid (362)

573 900

Bentley Continental

4.0 (507), 6.0 (575), 6.0 (625)

847 800

Ferrari FF

6.3 (660)

1 322 400

Porsche 918

4.6 (887)

3 912 494

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty