Samochody z zagranicy w leasingu są tańsze

Tomasz Dąbrowski, Tomasz Dominiak
Nie musisz już brać kredytu na auto sprowadzane z Ameryki czy Unii Europejskiej. Wystarczy wpłacić 5 proc. jego wartości i wziąć je w leasing.

Nie musisz już brać kredytu na auto sprowadzane z Ameryki czy Unii Europejskiej. Wystarczy wpłacić 5 proc. jego wartości i wziąć je w leasing.

 

Taką ofertę dla firm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą wprowadził właśnie Getin Leasing. W porównaniu do kredytów samochodowych na ratach można zaoszczędzić kilkaset złotych miesięcznie.

 

Getin Leasing to kolejna fir­ma, która rozszerzyła ofertę o auta z importu. Wcześniej ta­ką możliwość, ale tylko w przypadku samochodów z Unii, wprowadziły Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) i Mas­terlease. - Sprowadzamy auta bez pośredników i bierzemy na siebie wszystkie formalności, dzięki czemu klient oszczędza czas i pieniądze - mówi Paweł Strzelczyk z Getin Leasing.

 

Do niedawna leasing aut zarówno nowych, jak i używanych dostępny był praktycznie tylko dla aut zarejestrowanych w Polsce. Do rozszerzenia oferty firmy zachęcił rekordowy import aut. W tym roku z Unii i USA miesięcznie sprowadza­my ponad 100 tys. pojazdów.

 

Szybko rośnie zwłaszcza liczba samochodów do dwóch lat. W pierwszym półroczu było ich 25 tys. sztuk, o blisko 10 tys. więcej niż w tym samym okresie 2007 r. To głównie do ich nabywców kierują swoją ofertę firmy leasingowe, kusząc niższymi kosztami zakupu. W lea­singu przeciętna rata jest o 10-20 proc. mniejsza niż w przypadku spłacania kredytu na zakup samochodu. Jest to możliwe m.in. dzięki odpisaniu VAT-u zawartego w racie. Im auto droższe, tym różnica na korzyść leasingu jest większa.

 

Trzeba jednak pamiętać, że z niższych rat skorzystać mogą jedynie firmy oraz przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Tych ostatnich jest w kraju ok. 400 tys. i to właśnie dla nich oferty Getinu, Masterlease czy EFL to szansa na korzystne kup­no samochodu.

 

Od momentu znalezienia pojazdu za granicą do finalizacji transakcji upływa kilka tygodni. - Leasingowane dla naszych klientów auta sprowadzamy na zamówienie poprzez sieć współpracujących z nami ko­­misów - mówi Jurand Filipczyk z Masterlease Polska.

Leasing aut to kwitnący biznes.

 

W ubiegłym roku Polacy wydali na ten cel ponad 3 mld zł. Niektórzy leasingodawcy, jak np. BZ WBK Finanse & Leasing, oferują tzw. leasing zwrotny. Klient sam kupuje pojazd, a po sprowadzeniu do Polski sprzedaje firmie leasingowej i płaci miesięczną ratę za jego użytkowanie.

 

Koszt zakupu na kredyt i w leasingu auta z Niemiec

 

Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2006 r.
Cena w Niemczech - 10,5 tys. euro, 10 proc. wpłaty własnej. Leasing lub kredyt na 36 miesięcy.

 

Miesięczna rata leasingu - 1125 zł*

Miesięczna rata kredytu - 1405 zł

 

VW Passat 1.9 TDI, 2004 r.
Cena w Niemczech - 10,5 tys. euro, 10 proc. wpłaty własnej. Leasing lub kredyt na 36 miesięcy.

 

Miesięczna rata leasingu - 971 zł*

Miesięczna rata kredytu - 1217 zł

 

*Przy leasingu nie rejestrujemy auta sami (oszczędność jednorazowa ok. 950 zł), zaś osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą co miesiąc odpisać VAT.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty