Scenic XMOD w Genewie

(ip)
Renault Scenic XMOD, Fot: Renault
Renault Scenic XMOD, Fot: Renault
Renault Scenic XMOD jest połączeniem crossovera i vana. Jest on również pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w najnowszy system Extended Grip. Swoją premierę będzie miał na Salonie Samochodowym w Genewie.

Scénic XMOD posiada zwiększony prześwit i specjalne aluminiowe obręcze kół oraz wyrazisty design z typowymi dla crossovera

Renault Scenic XMOD, Fot: Renault
Renault Scenic XMOD, Fot: Renault

elementami: specjalny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe. Wyrazisty przód auta, zgodny z nową stylistyką marki podkreślają dodatkowo światła z diodami LED do jazdy dziennej o unikalnym kształcie.

Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z prawdziwym kokpitem z unikalną środkową, nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania.  Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania najnowszego systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.

Renault Scenic XMOD, Fot: Renault
Renault Scenic XMOD, Fot: Renault

Extended Grip, zaawansowany system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) dającą poczucie pewności za kierownicą. Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.

Scénic XMOD posiada wszystkie atuty, dzięki którym Scenic stał się wiodącym modelem w segmencie kompaktowych vanów. Bagażnik o objętości sięgającej 555 l zapewnia mu pod tym względem pozycję w ścisłej czołówce aut z tego segmentu. Ponadto w całej kabinie rozmieszczono szereg pomysłowych schowków o łącznej objętości ponad 71 litrów. Scénic XMOD oferuje też liczne możliwości prostej, szybkiej i praktycznej zmiany aranżacji wnętrza dzięki trzem tylnym niezależnym, składanym
i wyjmowanym fotelom. Renault Scénic XMOD będzie produkowany w zakładzie w Douai (Francja).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty