Seat Cordoba 1,4

Samochody / Testy

Autor: Tekst i zdjęcia: Piotr Myszor

Liczba odwiedzin: 12328

Seat cordoba to niewielki, dynamiczny i przyjemny w prowadzeniu samochód dla młodej rodziny. Niestety także dość bogatej.

Seat cordoba to sedan zbudowany na bazie ibizy. Ma więc, zwłaszcza z tyłu, dość ciasne wnętrze. Rodzinie z dwójką małych dzieci może jednak sprawić wiele radości. Tacie, zwykle kierowcy, będzie się podobał układ jezdny i silnik 1,4 l. Zawieszenie cordoby dobrze sobie radzi i z nierównymi nawierzchniami i mocnymi zakrętami. Jest sprężyste - amortyzuje nierówności, a przy tym pewnie trzyma samochód na zakrętach. Choć cordoba jest zbudowana na płycie podłogowej nowej ibizy, jeździło mi się nią bardziej komfortowo. Ibizę zapamiętałem raczej jako samochód sztywny, dobry w zakrętach, ale twardy na nierównościach. Porównując z ibizą, muszę także powiedzieć, że dużo bardziej podoba mi się sylwetka cordoby. Co jest o tyle niecodzienne, że zwykle hatchbacki są ładniejsze niż zbudowane na ich bazie sedany.

Siedemdziesięciopięciokonny silnik 1,4 pozwala jeździć szybko i dynamicznie. Według danych fabrycznych na osiągnięcie 100 km/h napędzana nim cordoba potrzebuje 13,6 sekundy. Miałem jednak wrażenie, że samochód jest jednak zrywniejszy, zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i niższych obrotach silnika.

Deska rozdzielcza jest dość ciekawie
zaprojektowana, ale jednak nieco
zbyt jednostajnie.

W standardowym wyposażeniu samochodu jest wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Podczas upałów brakowało mi klimatyzacji, mimo że system wentylacyjny dość skutecznie, a przy odpowiednim ustawieniu nawiewów, także niezbyt głośno radził sobie z wymianą powietrza.

Zwarta sylwetka auta zapowiada takie samo wnętrze. W przypadku jadących z przodu można sobie odsunąć fotele na tyle, żeby nie odczuwać ciasnoty. Mało miejsca pozostaje wówczas pasażerom z tyłu. Dla małych dzieci miejsca jest w sam raz. A że bagażnik ma pojemność 485 litrów, to na auto dla młodej rodziny cordoba będzie się nadawała. Minusem zwartej sylwetki jest jednak kształt bagażnika. Jest wysoki i głęboki, ale dostępny przez stosunkowo niewielką klapę.
Największym minusem auta jest dość wysoka cena. Niebezpiecznie zbliżająca się do większych aut konkurencji.

Konkurenci

model seat cordoba fiat albea renault thalia
silnik 1,4 16V 1,2 16V 1,4
moc (KM) 75 80 75
maks. moment obr (Nm) 126 114 114
prędkość maks. (km/h) 176 162 170
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 13,6 13,5 12,5
średnie spalanie (l/100 km) 6,4 7,0 7,1
poj. bagażnika (l) 485 460 510
cena (zł) 44 490 39 900 35 450
- w wyposażeniu fiata albea i renault thalia nie ma ABS, albea nie ma także wspomagania kierownicy.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy