Seat Leon Cupra. Najmocniejszy Seat w historii

(mm)
Seat Leon Cupra W najnowszym wydaniu 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik TSI generuje 300 KM, co oznacza, że Cupra nie tylko przoduje wśród modeli Leona, ale również jest najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem w historii Seata.Fot. Seat
Seat Leon Cupra W najnowszym wydaniu 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik TSI generuje 300 KM, co oznacza, że Cupra nie tylko przoduje wśród modeli Leona, ale również jest najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem w historii Seata.Fot. Seat
Trzystukonny silnik, wersja ST z napędem na cztery koła i przekładnią DSG – oto nowy Seat Leon Cupra.

W najnowszym wydaniu 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik TSI generuje 300 KM, co oznacza, że Cupra nie tylko przoduje wśród modeli Leona, ale również jest najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem w historii Seata. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową Seat wyraźnie zwiększył maksymalny moment obrotowy. Zamiast 350 Nm silnik dysponuje teraz 380 Nm, dostępnymi w niespotykanie szerokim zakresie – pomiędzy 1800 a 5500 obr./min.

O ile w odmianach 3- i 5-drzwiowej za przeniesienie napędu odpowiadają wyłącznie przednie koła, o tyle Leon Cupra ST otrzymał właśnie układ 4×4, dostępny z automatyczną skrzynią DSG. To pierwsza taka wersja w nowym wcieleniu najmocniejszego Leona. System 4Drive, oparty o sprzęgło Haldex 5. generacji, współpracuje z układami wspomagającymi prowadzenie samochodu,

Bagażnik samochodu liczy niemal 600 litrów, a po złożeniu foteli prawie 1 500 litrów. Każdy egzemplarz jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz progresywny układ kierowniczy, ułatwiający manewrowanie (np. na parkingach. Nad skutecznym wykorzystaniem wszystkich niutonometrów udostępnianych przez silnik czuwa elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy przy przedniej osi.

Do dyspozycji kierowcy przygotowano układ Cupra Drive Profile. Do wyboru jest pięć trybów: Comfort, Sport, Eco, Individual oraz Cupra. Każdy z nich zmienia nie tylko działanie adaptacyjnego zawieszenia i układu kierowniczego, ale również reakcję silnika na dodanie gazu.

Samochód został wyposażony w nowy system multimedialny. Ośmiocalowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości m.in. łączy się ze smartfonami, reaguje na komendy głosowe oraz na gesty. Cupra udostępnia ponadto możliwość indukcyjnego ładowania telefonu – wystarczy umieścić urządzenie w przeznaczonym do tego miejscu na konsoli środkowej. Tam także znalazł się specjalny moduł wzmacniający sygnał GSM.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty