Segment małych aut. Jakie nowe samochody wybierają Polacy?

Mariusz Michalak
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu małe kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1. Skoda Fabia Ilość sprzedanych egzemplarzy: 11 623Średnia cena sprzedaży: 44 740 zł Fot. Skoda
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu małe kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1. Skoda Fabia Ilość sprzedanych egzemplarzy: 11 623Średnia cena sprzedaży: 44 740 zł Fot. Skoda
Do segmentu B zaliczamy małe auta, które oferują więcej miejsca dla pasażerów w porównaniu do aut miejskich, a także dysponują bardziej pojemnym bagażnikiem. Jakie modele w tej kategorii cieszyły się wśród Polaków największą popularnością?
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu małe kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1. Skoda Fabia Ilość sprzedanych egzemplarzy:
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu małe kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.

1. Skoda Fabia

Ilość sprzedanych egzemplarzy: 11 623
Średnia cena sprzedaży: 44 740 zł

Fot. Skoda

W odróżnieniu do aut miejskich, samochody z segmentu B sprawdzają się również na trasach poza miastem. Często wykorzystywane są jako kolejne auto będące do dyspozycji w rodzinie. Po złożeniu tylnych siedzeń, łatwo możemy zwiększyć pojemność bagażnika.

Zajęcie pierwszego miejsca pod względem zakupu aut przez klientów indywidualnych i biznesowych w tym segmencie przez Fabię, potwierdza tylko jej popularność w 2013 roku. Przypomnijmy, że model ten uplasował się na czwartym miejscu, biorąc pod uwagę samochody kupowane tylko przez nabywców indywidualnych i drugie analizując zakupy klientów biznesowych.

Podobnie jest w przypadku drugiej Toyoty Yaris, która wśród samych klientów indywidualnych zajęła siódme miejsce, a biznesowych szóste. Trzecie Clio w ogólnym zestawieniu, pod względem zakupów wśród osób indywidualnych, także zajęło miejsce w pierwszej dziesiątce.

Nie powinna także dziwić wysoka lokata Opla Corsy i Forda Fiesty, które również cieszyły się dużą popularnością w poszczególnych miesiącach minionego roku. Na uwagę zasługuje wysoka pozycja Fiata Punto. W zestawieniu znalazł się on m.in. przed Suzuki Swift, Nissanem Micrą i Seatem Ibizą.

Sprzedaż nowych samochodów segmentu małe kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku. Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

L.p.Marka/modelIlość sprzedanych Średnie ceny sprzedaży (zł)
Segment małe63 727 47 823
1. Skoda Fabia11 62344 740
2. Toyota Yaris7 74452 155
3. Renault Clio6 61549 874
4. Opel Corsa5 20345 453
5. Ford Fiesta4 63146 272
6. Peugeot 2083 96753 622
7. Volkswagen Polo3 28952 141
8. Hyundai i203 03346 510
9. Fiat Punto3 00839 902
10. Dacia Sandero2 27642 060
11. Suzuki Swift2 06548 187
12. Chevrolet Aveo2 05142 054
13. Kia Rio1 49446 130
14. Nissan Micra1 34843 064
15. Citroen C31 13952 105
16. SEAT Ibiza 79448 594
17. Mitsubishi Colt 67045 690
18. Dacia Logan 49036 556
19. Lancia Ypsilon 39643 745
20. Honda Jazz 36359 854
21. Audi A1 34473 528
22. Kia Soul 29358 487
23. MINI Mini 21487 637
24. Alfa Romeo MiTo 16562 610
25. Citroen DS3 16074 006
26. Mazda2 16054 865
27. Renault Thalia 7437 801
28. Peugeot 207 2455 894
29. MINI Clubman 2297 886
30. MINI Coupe 22102 745
31. Peugeot 206+ 2246 205
32. Tata Indica Vista 1234 900
33. MINI Cabrio 11116 948
34. Abarth Punto 574 036

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty