Prezentacja miała miejsce w Mediolanie, stolicy światowej mody. Mazda na specjalnym pokazie dla zaprezentowała koncept Shinari, który korzysta z języka stylistycznego "Kodo" - co w wolnym tłumaczeniu oznacza "ducha ruchu".
Samochód nawiązuje do wcześniejszych konceptów Mazdy (szczególnie do modelu Nagara). Przy okazji model ten pokazuje kierunek, w jakim idą styliści Mazdy, oraz aspiracje japońskiej firmy, która pragnie dołączyć do grona elitarnych marek segmentu premium. Derek Jenkins, szef designu w Mazda North America, mówi otwarcie: "Chcemy grać w tej samej lidze co BMW, czy Audi".
Wystarczy jednak jedno spojrzenie na Shinari, by zorientować się, iż aspiracje Mazdy są o wiele wyższe. Samochód z długim przodem, dwiema parami drzwi i krótkim, zadziornym tyłem przypomina luksusowe, sportowe limuzyny. Czyżby Mazda chciała konkurować w klasie, w której króluje Panamera? Jeśli tak, to przed firmą jeszcze wiele pracy. Japoński producent zapewne uchyli rąbka tajemnicy na nadchodzących targach w Paryżu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?