Silnik TSI w skrócie

Aktualności / Informacje

Autor: (rt)

Liczba odwiedzin: 132061

Jednostki TSI charakteryzują się małym średnim zużyciem paliwa, dużą mocą i dużym momentem obrotowym, dostępnym już w zakresie małych prędkości obrotowych silnika.

Fot. Skoda TSI - (skrót od Turbo Stratified Injection) oznacza, że wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania. W silnikach TSI stosuje się turbosprężarki lub sprężarkę mechaniczną (kompresor) oraz turbosprężarkę.

CZYTAJ TAKŻE

Wyróżnione TSI



Nowy silnik TSI od Volkswagena


W pierwszej kolejności powietrze do cylindrów dostarcza sprężarka mechaniczna, po uzyskaniu odpowiedniego poziomu prędkości obrotowej rolę tę przejmuje turbosprężarka napędzana energią gazów spalinowych. Możliwości takiego silnika są imponujące: już w zakresie małych prędkości obrotowych uzyskiwany jest duży moment obrotowy. Przekłada się to na większą przyjemność z jazdy oraz na doskonałą dynamikę. Silnik pracuje płynnie, a przejście z kompresora na turbosprężarkę jest niewyczuwalne.


CZYTAJ TAKŻE


Silniki Turbo FSI a TSI i TFSI - różnice



Samochody napędzane silnikami TSI cechuje lepsze przyspieszenie, dynamiczne ruszanie z miejsca, łatwiejsze wyprzedzanie i niezwykle płynna jazda. Dzięki doładowaniu silniki TSI cechuje również duża oszczędność - oferują większą moc przy jednoczesnym mniejszym zużyciu paliwa.

Źródło: Skoda Auto Polska

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Tagi: , , , , , , , , ,

W związku z ciszą referendalną komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.