Skandal Volkswagena to wierzchołek góry lodowej. Wszyscy oszukują?

(kr)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Według ekspertów, którzy stali za ujawnieniem procederu Volkswagena, który fałszował wyniki emisji spalin w swoich silnikach, ten problem może dotyczyć również innych producentów. Skala problemu może być naprawdę o wiele większa, niż nam się wydaje.
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

Specjaliści twierdzą, że pięknie brzmiące slogany koncernów to w większości przypadków bujda. Według organizacji badających silniki, tylko jeden na dziesięć samochodów potrafi spełnić podawane w katalogach normy podczas codziennej eksploatacji.

Transport & Environment to organizacja, która sprawdziła faktyczną emisję tlenków azotu przez silniki. Wyniki są naprawdę szokujące - Citroen C4 Picasso przekracza normy 5,1-krotnie. Opel Zafira - 9,1 krotnie, BMW X3 - 9,9-krotnie, natomiast Audi A8 z dieslem aż 21,9-krotnie. Jeśli chodzi o emisję dwutlenku węgla, to prawie każdy Mercedes emituje go ponad 50% więcej, niż oficjalnie podaje. Podobne wyniki zaliczyły BMW serii 5 oraz Peugeot 308. Specjaliści z Transport & Environment alarmują, że z każdą kolejną generacją auta rozbieżność między oficjalnymi, a prawdziwymi wynikami jest coraz większa.

O tym się mówi: W Lidze Mistrzów piłkarze na dopingu? Niepokojące wyniki kontroli!

W jaki sposób fałszowane są wyniki testów emisji spalin? Eksperci twierdzą, że już naładowanie akumulatora do pełna, poprawia wynik o całe 4%. Jeśli dodatkowo ustawi się auto tak, by miało mniejszy opór toczenia, zyska się kolejne procenty. Organizacja Transport & Environment nie ma wątpliwości - skandal z udziałem Volkswagena to tylko wierzchołek góry lodowej i w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych skandali.

Do ciekawych informacji dotarł "Bild", który poinformował, że w 2007 roku niemiecka firma Bosch dostarczyła Volkswagenowi oprogramowanie, pozwalające na fałszowanie wyników testów emisji spalin. Producent miał jednak zastrzec, że instalowanie tego systemu w samochodach jest nielegalne. Umowa zakładała, że oprogramowanie będzie służyło koncernowi jedynie podczas testowania nowych rozwiązań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty