- Podczas pracy przy produkcji trzeciej generacji Fabii, nie zapomnieliśmy o przeszczepieniu kilku genów z naszych samochodów rajdowych. Najnowszy model tego auta, stał się też od razu podstawą dla nowej Fabii R5 – odwrotnie, niż miało to miejsce w przeszłości - mówi członek Zarządu Skody ds. Rozwoju, dr Frank Welsch.
Zgodnie z przepisami FIA, Skoda Fabia R5 jest wyposażona w silnik turbo o pojemności 1,6 litra, czyli o wiele mniejszy, niż w Fabii Super 2000, której silnik miał 2 litry pojemności. Ponadto, nowy model samochodu rajdowego ma stały napęd na cztery koła, a także pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów i kolumny McPhersona. Masa samochodu wynosi co najmniej 1 230 kilogramów, jak określono w regulaminie.
Kierowcy, tacy jak mistrz Azji i Pacyfiku Jan Kopecký (CZ), mistrz Europy Esapekka Lappi (FIN), rajdowa legenda „Fast” Freddy Loix (B) i wielokrotny mistrz, Austrii Raimund Baumschlager (AT) mieli wkład w powstanie nowego samochodu rajdowego. W okresie przygotowań do procesu homologacji, przejechali blisko 10.000 kilometrów po różnych drogach, w rozmaitych warunkach, m.in. po trasach Czech, Austrii, Niemiec, Włoch, Francji, Grecji, Hiszpanii i Finlandii. Na lodzie, słońcu, asfalcie, żwirze i śniegu.
W 2013 roku mistrzem świata WRC-2 był Robert Kubica, który startował Citroenem DS3 RRC.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?