Nowa wersja napędowa trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu bieżącego roku na targach samochodowych w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi.
Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć średnie zużycie 5,3 m3 CNG na 100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.
Nowa Octavia G-TEC CNG napędzana jest turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania.
Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia przejedzie aż 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na przejechanie kolejnych 920 kilometrów, razem składając się na zasięg 1 330 kilometrów. Teoretycznie więc przy starcie z pełnymi zbiornikami paliw Octavia G-TEC CNG pokonałaby bez tankowania po drodze trasę z Warszawy do Wenecji lub z Poznania do Paryża.
Ceny Skody Octavii G-TEC napędzanej gazem CNG zaczynają się od 77 550 zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?