SKYACTIV w Mazdzie CX-5

(ip)
Fot: Mazda
Fot: Mazda
Nową generację modeli zapowiada całkowicie nowa Mazda CX-5, która pojawi się na europejskim rynku już wiosną. CX-5 rozpoczyna nową erę Mazdy: erę SKYACTIV.

Opracowana od zera technologia SKYACTIV to gama innowacyjnych

Fot: Mazda
Fot: Mazda

silników, przekładni, podwozi i nadwozi - i podstawa każdego nowego modelu Mazdy, poczynając od CX-5. Każda nowa Mazda będzie dostępna w przystępnej cenie, zapewni radość z jazdy, a jednocześnie będzie ekonomiczna i przyjazna dla środowiska.

Dane liczbowe robią wrażenie: przy spalaniu 4,6 l/100 km i poziomie emisji 119 g/km (Mazda CX-5 z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D, 150 KM, 6 biegowa ręczna skrzynia), model CX-5 z silnikiem diesla SKYACTIV-D zapewnia jedne z najlepszych wyników w cyklu mieszanym w swoim segmencie - w Europie i na całym świecie. Model CX-5 napędzany silnikiem benzynowym SKYACTIV-G osiągnął również jedne z lepszych wyników w swojej klasie w testach EPA w USA.
Silniki te nie wykorzystują konwencjonalnych metod stosowanych obecnie w branży motoryzacyjnej, takich jak obniżanie pojemności skokowej (

downsizing

) czy wprowadzanie napędu elektrycznego. Zamiast tego Mazda oferuje realistyczną i bardzo przekonującą alternatywę. Technologia SKYACTIV i model CX-5 już zaczynają zdobywać nagrody na całym świecie - jeszcze przed wprowadzeniem na rynek.

Ideą technologii SKYACTIV jest założenie, że spalanie wewnętrzne pozostanie dominujące w silnikach przez kolejną dekadę (co najmniej w 80%). A ponieważ silniki spalinowe zapewniają sprawność na poziomie zaledwie około 40%, wciąż pozostaje sporo miejsca na udoskonalenia.

Dlatego Mazda podjęła działania zmierzające do ponownego zdefiniowania podstawowych założeń  napędu wykorzystującego spalanie wewnętrzne. Efektem było kilka unikalnych innowacji. Pomysł polega na tym, aby stopniowo uzupełniać udoskonaloną podstawę - silniki benzynowe i diesla SKYACTIV - o zaawansowane technologicznie rozwiązania. Dzięki takim systemom jak i-stop czy regeneracyjny układ hamulcowy oraz system hybrydowy, ich sprawność będzie stale rosnąć.

Mazda nazywa tę strategię "Odpowiedzialnym Zoom-Zoom". Chodzi nie tylko o optymalizację spalania wewnętrznego. Odpowiedzialne Zoom-Zoom obejmuje również lekkie konstrukcje i obniżanie wagi pojazdu tam, gdzie to tylko możliwe. Mazda dąży do tego, aby każdy model nowej generacji był o 100 kg lżejszy niż jego poprzednik. Celem ostatecznym, jaki ma być osiągnięty do 2015 roku jest obniżenie średniego zużycia paliwa globalnej gamy samochodów Mazdy o 30% w stosunku do poziomu z roku 2008.

Mazda produkuje modele, które są przyjazne środowisku (zamiast wprowadzać ograniczoną liczbę "zielonych" modeli pokazowych), ale zachowują jednocześnie przystępny poziom cen, przez co są osiągalne dla większej grupy klientów. I oczywiście nic nie tracą z charakterystycznego dla Mazdy ducha Zoom-Zoom i wyjątkowej przyjemności z jazdy.

Poziom emisji CO2 i zużycia paliwa nowej Mazdy CX-5 diesel

ModelFWD 150 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegówFWD 150 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegówAWD 150 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegówAWD 150 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegówAWD 175 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegówAWD 175 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)4,65,35,25,55,25,5
CO2 (h/km)119139136144136144
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty