Od początku bieżącego roku do końca kwietnia, Polacy kupili już ponad 102 tysiące nowych samochodów. To o 3,2% więcej, niż
w analogicznym okresie rok wcześniej. Największy wzrost sprzedaży notują jednak sprzedawcy aut luksusowych marek.
W pierwszych czterech miesiącach 2014 roku na nasze drogi wyjechało przeszło 3 tysiące aut marki BMW. Na drugim miejscu w tym segmencie jest Audi z wynikiem 2,7 tys. sprzedanych pojazdów. Nieoczekiwanie, tuż za producentem z Ingolstadt, znalazło się Volvo, które wyprzedziło Mercedesa. W 2014 roku Polacy zakupili łącznie prawie 2,5 tys. nowych aut szwedzkiej marki.
Duże ożywienie panuje również wśród sprzedawców najbardziej luksusowych marek. W pierwszych czterech miesiącach sprzedano np. 11 sztuk Maserati czy 6 egzemplarzy Ferrari, a nawet 1 Rolls-Royce'a. Łącznie, zarejestrowano w naszym kraju już 12 tys. aut z segmentów premium, co stanowi aż 50% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. Z czego to wynika?
Przede wszystkim przyczyniły się do tego zmiany przepisów podatkowych. Od 1 stycznia do 31 marca obowiązywał w Polsce tzw. okres przejściowy, w którym przedsiębiorcy mogli odliczyć od zakupu auta 100% podatku VAT. Z kolei nowe przepisy, obowiązujące od 1 kwietnia, faworyzują przedsiębiorców kupujących droższe pojazdy. Zniesiono bowiem limit kwoty odliczenia podatku VAT od zakupionego pojazdu.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?