Przeważnie dzieje się tak z powodu braku zasilania cewki sprzęgła, nieprawidłowej rezystancji cewki lub niewłaściwej przerwy
powietrznej cewki sprzęgła. Przed sprawdzeniem zasilania cewki (przy włączonym silniku i klimatyzacji) należy upewnić się czy wszystkie wyłączniki (wysokiego i niskiego ciśnienia) i inne elementy sterowania, które powinny być zamknięte, rzeczywiście są w tym stanie. Otwarty wyłącznik niskiego ciśnienia zwykle wskazuje na zbyt małą ilość czynnika w układzie. Jeśli z kolei wyłącznik wysokiego ciśnienia jest otwarty, to przeważnie odpowiada za to nadmiar czynnika lub zbyt wysoka temperatura otoczenia, względnie samego układu. Nie można również wykluczyć, ze któryś z wyłączników jest po prostu uszkodzony.
Jeśli jednak napięcie zasilania cewki i jej uziemienie są prawidłowe, a sprzęgło kompresora nie działa, należy sprawdzić rezystancję cewki sprzęgła. Wynik pomiaru musi odpowiadać danym producenta. W przeciwnym razie cewka nadaje się do wymiany, co w praktyce często oznacza wymianę całego sprzęgła a niekiedy i kompletnego kompresora.
Prawidłowe działanie elektromagnetycznego sprzęgła sprężarki zależy od właściwej szczeliny powietrznej, czyli odległości między czołową powierzchnią koła pasowego i płyta napędową sprzęgła. W niektórych rozwiązaniach przerwę powietrzną można regulować, np. za pomocą podkładek dystansowych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?