Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stukające drzwi

Maciej Fabijański
Jeśli zawiasy z nadmiernymi luzami na osiach obrotu są przykręcane zarówno do drzwi, jak i do słupków nadwozia, wystarczy wymienić zużyte zawiasy na nowe.
Jeśli zawiasy z nadmiernymi luzami na osiach obrotu są przykręcane zarówno do drzwi, jak i do słupków nadwozia, wystarczy wymienić zużyte zawiasy na nowe.
Sprawcą dźwięków przypominających stukanie, wydobywających się podczas jazdy z okolic drzwi, jest przeważnie zużycie materiału, a niekiedy nieprawidłowa regulacja.
Jeśli zawiasy z nadmiernymi luzami na osiach obrotu są przykręcane zarówno do drzwi, jak i do słupków nadwozia, wystarczy wymienić zużyte zawiasy na
Jeśli zawiasy z nadmiernymi luzami na osiach obrotu są przykręcane zarówno do drzwi, jak i do słupków nadwozia, wystarczy wymienić zużyte zawiasy na nowe.

Proces zużycia objawiający się charakterystycznym hałasem dotyczy przede wszystkim zawiasów drzwiowych, a dokładnie ich osi obrotu. O tym, że na osiach obrotu zawiasów pojawił się niepotrzebny luz, można się łatwo przekonać. Wystarczy po otwarciu drzwi poruszać nimi w górę i w dół. Nawet minimalny luz na osiach zawiasów przełoży się na wyraźne zmiany położenia drzwi. Wcześniej należy się jednak upewnić, czy zawiasy są należycie przykręcone, ponieważ luz na połączeniu gwintowym będzie zwiększał ewentualny luz na osiach obrotu zawiasów. Jeśli zawiasy z nadmiernymi luzami na osiach obrotu są przykręcane zarówno do drzwi jak i do słupków nadwozia wystarczy wymienić zużyte zawiasy na nowe. Są jednak takie rozwiązania, w których zawiasy mocowane są na stałe do drzwi. W takim przypadku można  poszukać używanych drzwi, najlepiej w tym samym kolorze lub spróbować zregenerować luźne zawiasy. Ta ostatnia czynność oprócz odpowiednich narzędzi wymaga również doświadczenia w takich pracach, co poprzemawia za tym, żeby powierzyć je wyspecjalizowanemu warsztatowi.

Oprócz zawiasów za stukanie drzwi odpowiada także zespół zamka i zaczepu zamocowanego na słupku drzwiowym. Zużycie jednego lub obu współpracujących ze sobą elementów sprawi, że między nimi pojawi się na tyle duży luz, który umożliwi uderzanie jednego o drugi.

W prawidłowo wyregulowanych drzwiach na zawiasach i zamku odpowiednia sprężystość uszczelki drzwiowej sprawia, że drzwi po zamknięciu są utrzymywane niemal w stałym położeniu. Jeśli zaczep zamka zostanie nieprawidłowo ustawiony na słupku i uszczelka nie będzie z odpowiednią siłą oddziaływać na drzwi, to podczas jazdy na nierównościach mogą pojawiać się stuki w miejscu współpracy zaczepu z zamkiem, nawet jeśli jeszcze nie doszło do zużycia jednego lub obu tych elementów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty