Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

SUV-y z napędem 4x4 z segmentu D. Przegląd

Data publikacji: Autor: (ip)

Mazda CX-5

Mazda CX-5 jest o 5 cm mniejsza od RAV4. Najwięcej koni mechanicznych w jej gamie – 194 KM – ma 2,5-litrowy silnik Diesla SKYACTIV z systemem wyłączania na postoju i-Stop oraz hamowaniem odzyskowym i-ELOOP. Moment obrotowy 258 Nm jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów spala w mieście 8,7 l/100 km, zaś na trasie 6,1 l/100 KM. W cyklu mieszanym uzyskuje wynik 7,1 l/100 km oraz emisję CO2 162 g/km. Auto rozpędza się maksymalnie do 195 km, zaś prędkość 100 km uzyskuje w 9,2 s. Napęd na cztery koła i-ACTIV uruchamia się automatycznie w razie utraty przyczepności.

Fot. Mazda Samochody sportowo-użytkowe w coraz większym stopniu pełnią funkcję aut na co dzień do jazdy po mieście. Jednak rasowy SUV to pojazd, który nie utracił związku z grupą aut, od których pochodzi – samochodami terenowymi.

Popularność SUV-ów stale rośnie, a kierowcy wciąż zyskują nowe propozycje na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Wybór odpowiedniego modelu jest jednak trudniejszy niż w grupie standardowych aut osobowych, które są podzielone na dość jasno zdefiniowane segmenty.

Redakcja poleca:

Zmiany w przepisach. Co czeka kierowców?
Wideorejestratory pod lupą posłów
Jak działają policyjne fotoradary?

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Traktowanie SUV-ów jako jeden segment może prowadzić do sporego zamieszania, bo znajdziemy tu zarówno bardzo małe samochody, odpowiadające wielkością autom miejskim segmentu B, jak i pełnowymiarowe auta zbliżające się do 5 m długości. Klasyfikację utrudniają znaczące różnice w cenach, wielkościach i mocach silników oraz dostępność lub brak napędu 4x4 czy różne standardy wyposażenia.

Proponujemy przegląd samochodów, które chyba najbardziej kojarzą się ze współczesnym samochodem sportowo-użytkowym. W galerii poniżej prezentujemy najmocniejsze wersje SUV-ów średniej wielkości (w przybliżeniu między 4,5-4,7 m) z napędem 4x4.

Mazda CX-5

Mazda CX-5 jest o 5 cm mniejsza od RAV4. Najwięcej koni mechanicznych w jej gamie – 194 KM – ma 2,5-litrowy silnik Diesla SKYACTIV z systemem wyłączania na postoju i-Stop oraz hamowaniem odzyskowym i-ELOOP. Moment obrotowy 258 Nm jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów spala w mieście 8,7 l/100 km, zaś na trasie 6,1 l/100 KM. W cyklu mieszanym uzyskuje wynik 7,1 l/100 km oraz emisję CO2 162 g/km. Auto rozpędza się maksymalnie do 195 km, zaś prędkość 100 km uzyskuje w 9,2 s. Napęd na cztery koła i-ACTIV uruchamia się automatycznie w razie utraty przyczepności.

Fot. Mazda

Mazda CX-5

Mazda CX-5 jest o 5 cm mniejsza od RAV4. Najwięcej koni mechanicznych w jej gamie – 194 KM – ma 2,5-litrowy silnik Diesla SKYACTIV z systemem wyłączania na postoju i-Stop oraz hamowaniem odzyskowym i-ELOOP. Moment obrotowy 258 Nm jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów spala w mieście 8,7 l/100 km, zaś na trasie 6,1 l/100 KM. W cyklu mieszanym uzyskuje wynik 7,1 l/100 km oraz emisję CO2 162 g/km. Auto rozpędza się maksymalnie do 195 km, zaś prędkość 100 km uzyskuje w 9,2 s. Napęd na cztery koła i-ACTIV uruchamia się automatycznie w razie utraty przyczepności.

Fot. Mazda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Czarek67 (gość)

    Jak dla mnie SUVy to idealne rozwiązanie zwłaszcza na dalsze wyjazdy w większym składzie. Zazwyczaj pożyczam nowe modele w Panek i jak do tej pory nie mam żadnych większych zastrzeżeń. jak dla mnie to bardzo praktyczne rozwiązanie.

  • Heniek Sz. (gość)

    A gdzie Dacia Duster? (Czyt. segment D przeciętnego Polaka).

  • Scotty (gość)

    Mitsubishi Outlander to jaki segment?

  • kris (gość)

    Mam w rextonie dołączany napęd na 4 koła i to w zupełności wystarczy. Aktywuje system w zależności od sytuacji na drodze i mam większą kontrolę nad bezpieczeństwem jazdy.

  • Lee (gość)

    A Subaru Outback się nie załapał?

  • blocked (gość)

    Żadnego Volvo...?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.