Światowa premiera Volkswagena Touarega 2014

(ip)
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Podczas Auto China w Pekinie, Volkswagen prezentuje jako światową premierę udoskonaloną wersję Touarega. Generację 2014 można rozpoznać po nowej stylistyce przedniej i tylnej części nadwozia oraz nowych kolorach lakieru i nowych obręczach kół.

Stylistyka przedniej partii nadwozia Touarega została całkowicie zmodyfikowana. Szczególnie rzucają się w oczy większe,

Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen

seryjne reflektory biksenonowe. Reflektory o kształcie trapezu tworzą jedną linię z – również nową – osłoną chłodnicy. Inaczej niż u poprzednika, osłona chłodnicy ma cztery poziome, chromowane listwy, zamiast dwóch. Dwie dolne listwy są optycznie poprowadzone aż do reflektorów. Osłona chłodnicy i reflektory tworzą teraz przyciągający wzrok, szeroki pas. Górna krawędź nowego zderzaka, teraz z jeszcze wyraźniejszym poziomym podziałem, przebiega równolegle do pasa reflektorów i osłony chłodnicy. Dzięki nowym kształtom Touareg sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Wrażenie to podkreśla dolna część zderzaka z całkowicie nowym układem poszczególnych elementów.

Podobnie jak w nowym Scirocco R, 280-konnym sportowym Volkswagenie, dolny wlot powietrza tworzy teraz szerokie, stylizowane „A” zamiast „V”, do którego z prawej i lewej strony przylegają boczne wloty powietrza. Dzięki temu Touareg optycznie jeszcze mocniej „przylega do drogi”. W przypadku zamówienia pakietu „Chrome&Style”, zderzak zdobi chromowana listwa, przechodząca przez boki nadwozia aż do tyłu. Pod nią umieszczone są reflektory przeciwmgielne o nowym kształcie, harmonizującym ze zderzakiem. Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się nowy spojler, poprawiający aerodynamikę w obszarze podwozia i przednich kół.

Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen

Tył nowego Touarega można rozpoznać po nowym zderzaku, który – podobnie jak design przodu nadwozia – podkreśla szerokość SUVa. W przypadku pakietu „Chrome&Style” także na tylnym zderzaku umieszczona jest chromowana listwa. Między końcówkami układu wydechowego znajduje się nowy dyfuzor. W zderzaku styliści umieścili także diodowe światła przeciwmgielne oraz – jak u poprzednika – światła odblaskowe. Na pokrywie bagażnika uwagę zwraca znaczek VW o nowej stylistyce oraz wyostrzona linia załamująca światło między tylnymi światłami (opcjonalnie światła diodowe).

We wnętrzu Touarega znajdziemy połączenie elementów pochodzących z masywnego SUVa oraz limuzyny klasy wyższej. Elementy obsługowe takie jak aluminiowe pokrętła klimatyzacji Climatronic, regulacji układu jezdnego, pneumatycznego zawieszenia, systemu radiowo-nawigacyjnego, ustawień lusterek oraz pokrętło dysz wentylacji zostały zastąpione nowymi pokrętłami, udoskonalonymi pod względem wyglądu. Interesujące jest białe podświetlenie zamiast czerwonego. Nowością są także chromowane aplikacje wokół modułów obsługi, takich jak regulacja zawieszenia. Listwa przycisków i wyświetlaczy w konsoli środkowej nad systemem Infotainment została teraz rozszerzona. Dotychczas znajdowały się na niej trzy elementy: Park Distance Control (PDC), przycisk świateł awaryjnych oraz sygnalizacja „Passenger Airbag off” (poduszka powietrza pasażera). Teraz z lewej strony obok przycisku PDC umieszczony jest nowy przycisk ogrzewania kierownicy. Z prawej strony obok sygnalizacji poduszki powietrznej pasażera znajduje się przycisk ogrzewania przedniej szyby. Nowością jest także manualna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w standardowych fotelach Touarega.

Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen

Nowe rozwiązania wprowadzone zostały także do wnętrza tego wszechstronnego samochodu. Należą do nich nowe aplikacje dekoracyjne, kolory skóry, oświetlenie i elementy obsługowe. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do instalacji telefonu komórkowego, od jesieni w Europie będzie można korzystać w Touaregu z mobilnych usług online. W pierwszej fazie będzie to wyszukiwanie interesujących obiektów (Points of Interest POI) poprzez Google, prezentacja map Google Earth™ mapping service, funkcja Google Street View™ oraz informacje o ruchu drogowym online. Najnowsza wersja Touarega z silnikami wysokoprężnymi (TDI), benzynowymi (FSI i TSI) oraz wariant hybrydowy (TSI z silnikiem elektrycznym) pojawi się na rynku latem.

Napędzany na wszystkie koła Touareg jest oferowany z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (V6 i V8 TDI), silnikiem benzynowym (V6 i V8 FSI), silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (V6 TSI) oraz jako model hybrydowy (V6 TSI + silnik elektryczny). Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną. Silniki V6 są seryjnie połączone z systemem Start-Stop i wykorzystują rekuperację do odzyskiwania energii kinetycznej.

W wersji podstawowej wszystkie Touaregi dysponują napędem na cztery koła 4MOTION z samoblokującą przekładnią rozdzielczą Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni). Ponadto wszystkie Touaregi posiadają program jazdy Offroad, obsługiwany dwustopniowym przełącznikiem, który dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, aktywuje asystenta zjazdu ze wzniesienia i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej skrzyni biegów. Touarega V6 TDI z silnikiem 190 kW/258 KM można zamówić także z pakietem Terrain Tech, który zamiast mechanizmu różnicowego Torsen posiada przekładnię rozdzielczą i redukcyjną jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej oraz blokadę środkowego mechanizmu różnicowego i mechanizmu różnicowego tylnej osi (4XMOTION: zdolność pokonywania wzniesień 45 stopni). Wersja ta posiada pięciostopniowy przełącznik, którym kierowca może dostosować SUVa do aktualnej sytuacji.

Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen

Silniki wysokoprężne oferowane w Europie - V6 TDI z katalizatorem SCR DPF i V8 TDI. W Europie klienci mają do wyboru trzy silniki TDI oraz Touarega Hybrid. Silniki TDI rozwijają moc 150 kW/204 KM, 190 kW/258 KM (teraz o 10 kW więcej) i 250 kW/340 KM. Touareg Hybrid dysponuje mocą systemową 279 kW/380 KM. Dwa V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6. W ramach przestawiania na tę normę, oba silniki zostały wyposażone w nowy moduł katalizatora SCR-DPF, moduł dozowania SCR (AdBlue) oraz dodatkowy katalizator eliminujący nadmiar amoniaku, ponadto w układzie oczyszczania spalin zamontowany jest katalizator utleniający.

Zużycie paliwa przez silnik V6 TDI BlueMotion Technology o mocy 204 KM udało się zmniejszyć z 7,0 l/100 km (184 g/km CO2) do 6,6 l/100 km (174 g/km CO2). Drugi V6 TDI rozwija teraz o 10 kW/13 KM większą moc (190 kW/258KM), przy zmniejszonym zużyciu paliwa, mianowicie spadło ono z 7,2 l/100 km (189 g/km CO2) do 6,8 l/100 km (178 g/km CO2). Najmocniejszym dieslem jest nadal V8 TDI o mocy 250 kW/340 KM.

Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen
Volkswagen Touareg, Fot: Volkswagen

Silniki benzynowe, napęd hybrydowy z V6 TSI i silnikiem elektrycznym. W Europie Volkswagen oferuje Touarega Hybrid z silnikiem V6 TSI (benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem) o mocy 245 kW/333 KM i silnikiem elektrycznym 38 kW/52 KM. Jeżeli oba silniki pracują jednocześnie (boostowanie), rozwijają moc systemową nawet 279 kW/380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Jednocześnie Touareg Hybrid ze zużyciem paliwa 8,2 l/100 km (193 g/km CO2) wyznacza standardy wśród terenowych SUVów z silnikiem benzynowym. Napędzany tylko silnikiem elektrycznym, zatem nie emitując CO2, Touareg Hybrid może poruszać się z prędkością do 50 km/h. Tak jak wszystkie Touaregi, także wersja hybrydowa może holować przyczepę o masie do 3,5 tony.

Udoskonalona została także seryjna funkcja „żeglowania” w wersjach V6 (dotychczas stosowana tylko w Touaregu Hybrid): gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostaje odłączony od skrzyni biegów. Następuje to nawet przy prędkościach dochodzących do 130 km/h, zatem także na autostradzie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty