Szlachetna odmiana Transportera

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Na naszym rynku debiutują właśnie nowe wersje Multivana, Transportera, Caravelle i Cali-forni, które należą do rodziny Volkswagena Transportera T5.

Podczas prasowej prezentacji zapoznaliśmy się bliżej z wersją Multivan, w luksusowej odmianie Highline.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Nową generację T5 rozpoznamy po zmodyfikowanej przedniej części nadwozia, której poziome linie sprawiają, że wygląda teraz szlachetniej. Cechy charakterystyczne Multivana Highline to z kolei chromowane pierścienie wokół świateł przeciwmgielnych (z funkcją doświetlania zakrętów) i 17-calowe alufelgi. Zajmowanie miejsc w kabinie ułatwiają rozsuwane elektrycznie drzwi tak z lewej jak i prawej stronie.

W tylnej części kabiny są dwa obrotowe fotele, które możemy ustawić zgodnie z kierunkiem jazdy lub odwrotnie. W tym drugim przypadku, po rozłożeniu stolika i z tylną 3-miejscową kanapą nasze auto zamienia się w konferencyjny pokój. Pokrycia siedzeń z jasnobeżowej skóry i Alcantary, dekoracyjne wstawki ze szlachetnego drewna i automatyczna klimatyzacja zapewniająca komfort termiczny w każdym jego zakątku, składając się na ten luksus.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

W najmocniejszej, 180-konnej wersji 2.0 TDI, która napędzała nasze auto zastosowano dwustopniowo regulowane turbo-doładowanie. Silnik uzyskuje najwyższą moc przy 4 000 obrotów, ale już od 1 500 generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Efekt? Nasz Multivan startował spod świateł jak kompakt, a nie ogromny, ważący ponad dwie tony van.

Dzięki zmiennie sterowanemu wtryskowi udało się także poprawić akustykę silnika. Najnowszy 180-konny diesel jest o 4 dB cichszy od poprzedniego, 5-cylindrowego. Niby to niewiele, ale nasze uszy odbierają tę różnicę tak, jakby hałas zmniejszył się o połowę. I rzeczywiście, podczas jazdy z prędkością 130 km/h silnika nie było słychać.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Miała na to wpływ także przekładnia DSG-7, dzięki której zmiana biegu następuje w ciągu kilku setnych sekundy i bez przerywania siły ciągu. Siódmy bieg został przewidziany jako "overdrive" tzn. ma wyjątkowo długie przełożenie. Obniża to prędkość obrotową silnika, a tym samym zużycie paliwa i właśnie hałas. Prędkość maksymalna 190 km/h osiągana jest na 6. przełożeniu. Nowe biturbo spala średnio 7,8 litra ON czyli o 1,9 mniej niż poprzedni 2.5 TDI. VW Multivan Highline nie jest tani i kosztuje netto 165 849 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty