W testach najlepiej spisał się Tucson, który bardzo dobrze poradził sobie ze zderzeniem czołowym oraz bocznym i potrąceniem pieszego. Wysoko oceniono również elementy wyposażenia, które zwiększają bezpieczeństwo tego samochodu. W podsumowaniu zwrócono uwagę, że Hyundai Tucson jest bardzo bezpiecznym samochodem.
Co innego Mazda MX-5, która dodatków, powiększających bezpieczeństwo, ma niestety mało. To właśnie tutaj auto straciło punkty, które kosztowały je utratę jednej gwiazdki. Eksperci przyznali jednak, że na uwagę zasługuje dobra ochrona pieszego, dzięki zastosowaniu aktywnej maski silnika.
O tym się mówi: Co powinno się wydarzyć, żeby Polska awansowała na Euro 2016? [MOŻLIWE WARIANTY]
Trzeci w kolejce do testów był Opel Karl, który wypadł słabiej. Chodzi o zderzenie czołowe, przy którym głowa kierowcy nie uderza idealnie w poduszkę powietrzną. Z kolei sama poduszka miała za małe ciśnienie i nie była w stanie zapobiec kontaktowi głowy kierowcy z kierownicą. Problemem jest również tzw. "nurkowanie" kierowcy pod pasem bezpieczeństwa, przez co może doznać on urazu nóg.
Producenci Mazdy MX-5 oraz Opla Karla obiecali, że zwrócą uwagę na wyniki testów i postarają się poprawić swoje auta.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?