Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Test ubezpieczycieli. Z którymi skontaktujemy się najszybciej?

Data publikacji: Autor: (ip)

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji / Fot. sxc.hu Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji.

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji / Fot. sxc.hu Współcześni klienci coraz chętniej do kontaktu z firmami wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji - pocztę e-mail, czaty na żywo czy też serwisy społecznościowe. Bardzo często jakość obsługi online decyduje o tym, jak postrzegana jest dana marka. Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl sprawdził, jak w kontakcie przez internet radzą sobie ubezpieczyciele komunikacyjni.

 Wysłałeś pytanie e-mailem? Na odpowiedź poczekasz nawet… 5 dni

Z raportu wynika, że z prawie wszystkimi towarzystwami skontaktujemy się poprzez adres e-mail lub formularz kontaktowy na stronie internetowej. Większość ubezpieczycieli odpowiadała na wiadomość klienta w czasie do 6 godzin. Najlepiej wypadły SKOK Ubezpieczenia (21 min), Ergo Hestia (35 min), Link4 (43 min), HDI (46 min) oraz TUW Pocztowe (47 min). Dużo do poprawy mają AVIVA, Benefia, Concordia oraz InterRisk, od których tester nie otrzymał odpowiedzi. Z kolei na odpowiedź od PZU pytający czekał… ponad 5 dni!

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji / Fot, materiały prasowe Co ciekawe, nie wszystkie towarzystwa udzieliły prawidłowych odpowiedzi na pytanie testowe. AXA Direct, Proama oraz TUW Pocztowe odpisały wymijająco, a Generali i Warta udzieliły nieprawidłowych odpowiedzi. Warto zauważyć, że nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe stosują autorespondery z potwierdzeniem przesłania zapytania oraz potwierdzenia przeczytania wiadomości przez konsultanta.

Zobacz także: Kradzieże aut w 2015 roku. Jakie modele upodobali sobie złodzieje?

Czat na żywo z konsultantem to rzadkość

Niestety z raportu mfind wynika, że tylko 5 z 23 badanych towarzystw oferuje klientom najwygodniejszą i najszybszą formę kontaktu - czat na żywo. Na pochwałę zasługują w tej kategorii Link4, PZU, Gothaer, Uniqa oraz AXA Direct. Najszybszy był konsultant Gothaer, który odpisał w ciągu 21 sekund!

- Klienci coraz chętniej szukają informacji o ubezpieczeniach w internecie i korzystają z możliwości zakupu polisy online. Bardzo często kupujący chce rozwiać swoje wątpliwości i uzyskać szybką odpowiedź, od której uzależnia decyzję o zakupie. Dlatego towarzystwa ubezpieczeniowe powinny dbać o to, aby ich konsultanci byli łatwo dostępni właśnie w tych najwygodniejszych i najszybszych kanałach komunikacji - mailowo czy też przez live chat - przekonuje Bartosz Salwiński, współzałożyciel i prezes zarządu porównywarki ubezpieczeń mfind.pl

Metodologia badania

Badanie obsługi e-mailowej i live chatów 23 towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne przeprowadzono w dniach od 27 listopada do 7 grudnia 2015 r. Każdemu ubezpieczycielowi zadano te same pytania testowe.

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji / Fot. sxc.hu

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji / Fot. sxc.hu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kierowca (gość)

    Ciekawe zestawienie. W szukaniu OC korzystam z porównywarki i wcale to nie jest mfind. Znalazłem lepszą firmę!

  • lenia (gość)

    Bardzo dziwne, ze generali znajduję sie na środku tego rankingu. Nigdy nie miałam problemu z skontaktowaniem się z nimi. Odpowiedz na maile dostaje w przeciagu 45 minut.

  • mfind.pl (gość)

    Hej ~kierowca! :) Jeśli coś w naszym kalkulatorze sprawiło Ci trudność zapraszamy do kontaktu (kontakt@mfind.pl lub telefon na numer 22 490 90 00), a na pewno rozwiejemy Twoje wątpliwości i zaoferujemy najbardziej atrakcyjną składkę :) Pozdrawiam, Łukasz

  • pola (gość)

    Może inne firmy mają mniej zgłoszeń to kontaktują się szybciej. Ubezpieczyciele, którzy cieszą się większym zainteresowaniem ze strony klientów, odpisują później.

  • malika

    Ja wybrałam polisę na dom w generali ze względu właśnie na to, ze najszybciej mi odpisali i wyjaśnili ze szczegółami zakres ubezpieczenia i główne zalety.

  • gertka (gość)

    piszesz, że szybko ci odpisali, czy to oznacza że w generali wszystkie formalności związanie z wykupieniem ubezpieczenia można załatwić online?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.