Testy zderzeniowe Euro NCAP. Nie wszystkie auta okazały się bezpieczne

(mm)
Hyundai i30(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)Liczba gwiazdek: 5- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68 proc.Fot. Euro NCAP
Hyundai i30(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)Liczba gwiazdek: 5- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68 proc.Fot. Euro NCAP
Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejne nowe modele pod względem bezpieczeństwa. Ponownemu testowi poddany został m.in. Ford Mustang, który wcześniej uzyskał tylko dwie na pięć możliwych gwiazdek.

Pierwsze wyniki prób Euro NCAP zostały opublikowane 4 lutego 1997 r. przy wsparciu ze strony organizacji FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Międzynarodowa Federacja Samochodowa), ICRT (wcześniej znana pod nazwą International Testing) oraz rządu brytyjskiego i szwedzkiego. Przed tą datą koncerny motoryzacyjne były zobowiązane spełnić jedynie podstawowe, przewidziane w przepisach prawa wymogi w zakresie testów zderzeniowych, których wyniki nie były publikowane. Konsumenci nie mieli możliwości porównania poziomu bezpieczeństwa, jakie oferowały poszczególne pojazdy.

Obecnie w testach Euro NCAP samochody mogą uzyskać maksymalnie pięć gwiazdek, przyznawanych nie tylko za jakość ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych podczas zderzenia, ale również rozwiązania zapobiegające wypadkom. Próby odzwierciedlają sytuacje, w jakich można znaleźć się w prawdziwym życiu i ponieść obrażenia, a nawet śmierć.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Golfa

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Producenci, których samochody uzyskają najlepszy wynik, są zobowiązani wykazać, że ich pojazdy są standardowo wyposażone w rozwiązania zapobiegające zderzeniom lub minimalizujące ich następstwa, a w sytuacjach, gdy wypadkowi nie można zapobiec, zapewniają odpowiednią ochronę kierowcy, pasażerom i pozostałym użytkownikom dróg.

W galerii poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki poszczególnych modeli.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty