Tivoli wzmacnia firmę SsangYong Motor

(ip)
SsangYong Tivoli / Fot. SsangYong
SsangYong Tivoli / Fot. SsangYong
W koreańskiej fabryce SsangYong Motor w Pyeongtaek robotnicy zajęci montowaniem elementów Tivoli – kompaktowego samochodu sportowo-użytkowego (SUV) – pracują na dwie zmiany.
SsangYong Tivoli / Fot. SsangYong
SsangYong Tivoli / Fot. SsangYong

Tak intensywna praca, konieczna by sprostać rosnącej liczbie zamówień, trwa od czasu, gdy SsangYong rozpoczął masową produkcję swojego nowego SUV-a. Według przedstawicieli firmy, każdy, kto chce przejechać się tym popularnym modelem, musi czekać co najmniej dwa miesiące na dostawę zamówionego auta.

Tivoli dobrze się sprzedaje już od momentu swojej premiery w styczniu br., ciesząc się zainteresowaniem przede wszystkim wśród kierowców 20- i 30-letnich.

Fabryka w Pyeongtaek, zajmująca obszar 860 tys. m kw., posiada trzy linie produkcyjne zdolne do wytwarzania 250.800 samochodów rocznie. Z tych trzech linii pierwsza przeznaczona jest do produkcji SUV-ów Tivoli i Korando C. Pracując na 82% mocy linia wypuszcza co godzinę 13 samochodów Tivoli i 6 Korando C.

„Tivoli, kompaktowy SUV z silnikiem benzynowym o pojemności 1.600 ccm, przewyższył nasze oczekiwania dzięki niezwykle pozytywnemu odzewowi ze strony konsumentów.”  - powiedział Ha Kuang-jong, dyrektor wykonawczy SsangYong Motor, który nadzoruje produkcję i kontrolę jakości w fabryce. „Robimy co w naszej mocy, by zwiększyć produkcję w odpowiedzi na rosnący popyt.”

Ha Kuang-jong oczekuje, że popyt na nowy model będzie wciąż rosnąć w dającej się przewidzieć przyszłości, i dodaje, że w czerwcu firma wprowadzi na rynek wersję z silnikiem Diesla.

„W czerwcu planujemy rozpocząć produkcję wersji dieslowskiej. Początkowo produkcja ta będzie przeznaczona na rynki zagraniczne, abyśmy mogli się zorientować, jak nowa wersja daje tam sobie radę. Na rynku krajowym pojawi się ona w lipcu.” - powiedział dyrektor. „Tivoli to dla nas więcej niż zwykły SUV. W ten samochód włożyliśmy serce i duszę. Tivoli to nasza szansa, by jeszcze lepiej służyć naszym klientom.”

SsangYong jest czwartym co do wielkości producentem samochodów w Korei, zaś Tivoli to jego pierwszy nowy model od 2011 roku, kiedy to firmę przejął indyjski wytwórca samochodów Mahindra.

Tivoli w wersji diesla trafi najpierw na rynki zagraniczne.

SsangYong Motor stawia na eksport swojego przeboju, kompaktowego SUV-a Tivoli, i planuje zagraniczną premierę wersji diesla samochodu na czerwiec, miesiąc wcześniej niż w Korei.

Jak powiedział Ha Kuang-jong, dyrektor wykonawczy ds. produkcji i jakości w siedzibie Ssangyonga, podczas spotkania z dziennikarzami w fabryce w Pyeongtaek we wtorek, firma w przyszłym roku wypuści także model o zwiększonej długości nadwozia.

 „Tivoli to wielka szansa dla SsangYonga, któremu udało się odwrócić negatywne trendy dzięki sprzedaży popularnych SUV-ów Korando.

Tivoli jeszcze bardziej umacnia renesans SsangYonga. Firma ogłosiła właśnie rekordowe wyniki sprzedaży, najlepsze od dekady: 15.573 samochody na całym świecie od premiery Tivoli w styczniu do końca kwietnia. SsangYong podwyższył ostatnio docelowy poziom sprzedaży Tivoli w tym roku do 50 tys. pojazdów.

We wtorek SsangYong otworzył działy produkcji nadwozia i montażu w liczącej 860 tys. m kw. fabryce w Pyeongtaek, która produkuje wszystkie osiem modeli SsangYonga, od cieszącego się wielką popularnością Korando C przez luksusowego sedana Chairman po Tivoli.

W 2014 roku w fabryce wyprodukowano łącznie 145 tys. samochodów, co stanowi ok. 58% jej możliwości. Firma liczy na zwiększenie produkcji w niedalekiej przyszłości i planuje co rok wprowadzać na rynek nowy model.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty