Zaprezentowane rozwiązanie było inspirowane i jest porównywalne z reakcją profesjonalnych kierowców samochodów wyścigowych. Uzupełnia osiągnięcia Renault w zakresie systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i bezpieczeństwa pojazdów, a także stanowi ważny krok w zastosowaniu rozwiązań autonomicznego i bezpiecznego poruszania się samochodów.
Podstawą tych prac były badania opublikowane przez Dynamic Design Lab z Uniwersytetu Stanforda. Badaniami kierował profesor Chris Gerdes, były dyrektor ds. innowacji Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych z którym współpracuje Renault Open Innovation Lab. Dokładne szczegóły techniczne nie zostały przedstawione.
Dzięki tej innowacji Grupa Renault wykorzystuje potencjał Aliansu i kontynuuje wysiłki nad wprowadzeniem do sprzedaży do 2022 roku ponad 15 modeli samochodów Renault wyposażonych w systemy jazdy autonomicznej zapewniające różne poziomi autonomii.
Zobacz też: Polska premiera Volvo XC40!
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?