Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33826 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

To auto zużywa litr paliwa na 100 km. Ile kosztuje w Polsce?

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota Prius Plug-in Hybrid  

Nowy Prius Plug-in Hybrid wjeżdża na polski rynek. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km, czyli dwa razy więcej niż poprzedniego modelu.

Fot. Toyota Nowy Prius Plug-in Hybrid wjeżdża na polski rynek. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km, czyli dwa razy więcej niż poprzedniego modelu.

Liftback segmentu D jest napędzany układem hybrydowym nowej generacji z silnikiem benzynowym 1.8 i elektrycznym o łącznej mocy 122 KM. Wydajniejszy napęd oraz dwukrotnie bardziej pojemna bateria trakcyjna zapewniają zasięg na samym silniku elektrycznym do 50 km. Prędkość maksymalna dostępna bez uruchomienia silnika benzynowego (EV) wynosi 135 km, co sprawia, że Prius Plug-in Hybrid może na co dzień pełnić rolę samochodu elektrycznego, jednak bez obawy o wyczerpanie baterii i unieruchomienie samochodu.

Pojazd zużywa średnio 1 l/100 km benzyny oraz emituje 23 g/km CO2. Po wyczerpaniu energii naładowanej z zewnętrznej sieci układ hybrydowy zapewnia tę samą wydajność i oszczędność co napęd tradycyjnego Priusa 4. generacji. Baterię trakcyjną można także doładować w czasie jazdy – w tym trybie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów uzyskuje się poziom naładowania 80%. A to pozwala znowu przełączyć się w tryb wyłącznie elektryczny.

Na wyposażenie auta składa się m.in. dwustrefowa klimatyzacja, system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, platforma bezprzewodowego ładowania telefonu, kolorowy wyświetlacz HUD, nawigacja Toyota Touch 2 & Go z trójwymiarowymi mapami, możliwością połączenia z internetem i rozpoznawaniem komend głosowych oraz pełne światła LED, w tym przednie reflektory matrycowe z systemem adaptacji w zależności od warunków. Działanie klimatyzacji oparte jest na pompie ciepła z wtryskiem gazu, a mechanizm sterowania przepływem S-FLOW ustawia odpowiednio nawiew w zależności od tego, które fotele pasażerów są zajęte.

Redakcja poleca:

W których województwach kradzionych jest najwięcej aut?
Drogi wewnętrzne. Co wolno kierowcy?
Będą nowe limity prędkości?

Nowy Prius Plug-in Hybrid jest wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego klasy premium, oparty na technologii radarowej. Na Toyota Safety Sense o wydłużonym zasięgu i zwiększonej precyzji składa się 8 systemów: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), automatyczne światła drogowe (AHB), aktywny tempomat (ACC), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz w zależności od wersji system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).

Wyposażenie Priusa Plug-in Hybrid można rozszerzyć o pakiet Executive, zawierający system nagłośnienia JBL z 2 dodatkowymi głośnikami, układ wykrywania przeszkód ICS, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania SIPA oraz skórzane siedzenia w cenie 13 000 zł.

Do wyboru jest także dach z panelami fotowoltaicznymi umożliwiający ładowanie akumulatorów – koszt 9 000 zł. Baterie słoneczne mogą zwiększyć zasięg pojazdu w trybie elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie, co daje w sumie około 1 000 km rocznie. Akumulator trakcyjny jest doładowywany energią słoneczną podczas postoju, gdy samochód nie jest podłączony do gniazda ładowania. Podczas jazdy system ładuje uzupełniającą baterię 12 V przeznaczoną do obsługi dodatkowych obciążeń, przez co maleje pobór energii z głównego akumulatora. Opcja ta nie łączy się z pakietem Executive oraz z systemami BSM i RCTA.

Prius z możliwością ładowania z zewnętrznej sieci kosztuje w Polsce 152 900 zł.

Zobacz też: Polonez, czyli ostatni seryjnie produkowany polski samochód Źródło: TVN Turbo/x-news

Toyota Prius Plug-in Hybrid  

Nowy Prius Plug-in Hybrid wjeżdża na polski rynek. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km, czyli dwa razy więcej niż poprzedniego modelu.

Fot. Toyota

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Nowy Prius Plug-in Hybrid wjeżdża na polski rynek. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km, czyli dwa razy więcej niż poprzedniego modelu.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • khoral (gość)

    Hybrydy nie sa ekologiczne... Wystarczy poszukac opracowan w internecie... 152 900 zł. - kupic kompakta na wypasie nawet za 100 tys a za reszte jezdzic... Ekonomicznie ta hybryda w tej cenie nie ma sensu...

  • sl (gość)

    Drogie, pseudo-ekologiczne auto dla bogaczy i celebrytów. Co z utylizacją zużytymi pakietami akumulatorów oraz kosztownym nowym pakietem?

  • metek (gość)

    Tak ale do momentu wyczerpania Prądu w Aku.... potem normalnie 7 litrów na 100 ( bo trzeba i koła napędzić i Aku doładować)...

  • A_Janik (gość)

    W kwietniu 2017 rusza car sharing właśnie z hybrydami w Warszawie, tworzy go firma Panek. Ciekawi mnie jak wypadnie ta inicjatywa.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Prius zdjęcia

Toyota Prius dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Toyota Prius Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.