TOP 10 sprzedaży samochodów osobowych z napędem na cztery koła

Dariusz Dobosz
1. Honda CR-V - 2172 egzemplarzy / Fot. Honda
1. Honda CR-V - 2172 egzemplarzy / Fot. Honda
Aut z napędem na obie osie przybywa na drogach nie tylko dzięki wzrastającej popularności SUV-ów. Coraz częściej układ 4x4 można spotkać także w klasycznych samochodach osobowych. Jakie auta osobowe z napedem na cztery koła wybierali najczęściej Polacy w 2013 roku?
2. Toyota RAV4 -  1984 egzemplarzy / Fot. Toyota
2. Toyota RAV4 - 1984 egzemplarzy / Fot. Toyota

1. Honda CR-V - 2172 egzemplarzy

Blisko 20-letni staż rynkowy to dzisiaj atut CR-V, a nie wada. Zmiana generacji, będąca czwartą już okazją do unowocześnienia konstrukcji, wyprowadziła ten model na szczyt rankingu sprzedaży. Nowa, rekreacyjna Honda nie każdemu musi się podobać z zewnątrz, bo stylistycznej finezji w nadwoziu nie ma za wiele, za to urzeka wykończeniem wnętrza, przestronnością, komfortem jazdy, pewnością prowadzenia i silnikami. Jej turbodiesle mogą być wzorem dla innych.

2. Toyota RAV4 -  1984 egzemplarzy

Pionier segmentu SUV zaczynał swoją rynkową przygodę jeszcze wcześniej niż CR-V, dlatego praktyczna strona auta jest świetnie dopracowana. Walory użytkowe RAV4 trzeba ocenić wysoko, podobać może się też znacznie śmielsza niż kiedyś estetyka modelu i poprawne wykończenie. Toyota nie wyzbyła się jeszcze cech terenówki, co dla jednych może być wadą, a dla innych zaletą. Cierpi na tym nieco komfort jazdy, zyskuje za to funkcjonalność auta.

3. Volvo XC60 - 1650 egzemplarzy

Najmniejsze z serii XC, rekreacyjne Volvo ma wiele atutów, dlatego mimo wysokiej ceny znalazło się tak wysoko w rynkowym notowaniu. Niepowtarzalna stylizacja, nienaganne wykończenie, bogate wyposażenie, znakomite własności jezdne i świetne silniki to składowe elementy sukcesu XC60. A do tego prestiż marki, i to w standardzie.

4. Dacia Duster - 1415 egzemplarzy

4. Dacia Duster - 1415 egzemplarzy / Fot. Dacia
4. Dacia Duster - 1415 egzemplarzy / Fot. Dacia

Mogłoby się wydawać, że Duster sprzedaje się tylko dzięki wyjątkowo przystępnej cenie. Nic bardziej mylnego. To udany konstrukcyjnie samochód, który dobrze się prowadzi, zapewnia niezły komfort jazdy, przyzwoicie prezentuje się pod względem wykończenia. Problemem rekreacyjnej Dacii jest słabe wyposażenie, ale jest na to sposób. Trzeba tylko nieco głębiej sięgnąć do kieszeni.

5. BMW X3 - 1410 egzemplarzy

Gdyby chodziło tylko o prestiż marki można by się dziwić, dlaczego X3 jest notowany tak wysoko. Ale tak nie jest. Rekreacyjny „średniak” BMW (większy od X1 ale mniejszy od X5) to porządnie wykonany i świetnie wyposażony SUV, z przestronnym wnętrzem i pokaźnym bagażnikiem. Dzięki mocnym silnikom jest pełen werwy, a świetne podwozie prowadzi go jak po sznurku. Zawieszenia o regulowanej charakterystyce pozwalają zrobić z X3 albo sportsmena, albo komfortową „bryczkę” drwiącą z nierówności polskich dróg.  

6. Suzuki SX-4 - 1220 egzemplarzy

Nowy, bardzo udany SX-4 S-Cross pracuje mocno na sukces Suzuki w segmencie 4x4. Gdyby poprzednik miał takie rozmiary, rozłożyłby ówczesną konkurencję na łopatki. Dzisiaj nie jest tak łatwo, ale ładnie wykończony, przestronny i wygodny samochód w przystępnej cenie zawsze znajdzie nabywców. Rekreacyjne Suzuki przestało być typowo miejskim środkiem transportu i z powodzeniem sprawdza się teraz podczas rodzinnych wypadów. Nawet z mnóstwem bagaży.

7. Audi Q5 - 1074 egzemplarzy

W przypadku Audi, tak jak w BMW, największym powodzeniem cieszy się średni SUV. Jest większy od Q3 ale mniejszy od Q7 i ma najlepszą relację ceny do walorów użytkowych wśród rekreacyjnych aut tej marki. Q3 imponuje wysokim poziomem wykończenia wnętrza, przestronnością, komfortem jazdy, bogatym wyposażeniem, nienagannie pracującym podwoziem i świetnymi silnikami.

8. Mazda CX-5 -  967 egzemplarzy

To zadziwiające, jak szybko Mazda nauczyła się konstruowania udanych SUV-ów. Przygodę z tym segmentem rozpoczęła zaledwie 8 lat temu, a dzisiaj może konkurować z najlepszymi. Idzie przy tym własną drogą, nie powielając rozwiązań konkurentów. Widać to w niebanalnych kształtach nadwozia, benzynowych silnikach obywających się bez turbodoładowania, i sukcesywnie obniżanej masie samochodów. W CX-5 na wysokim poziomie stoją zarówno wykończenie wnętrza, jak i komfort jazdy. Interesująco prezentuje się również wyposażenie.

9. Kia Sportage - 933 egzemplarzy

Latem ubiegłego roku Sportage brylował w rankingach sprzedaży, później trochę stracił na popularności. Wciąż jest jednak

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

w pierwszej dziesiątce, bo ciągle ma sporo do zaoferowania. Śmiała, niebanalna stylistyka nadwozia, bardzo dobra jakość wykonania, obszerne wnętrze, dynamiczne silniki, siedmioletnia gwarancja. I to wszystko w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Z czołówki tańsze są tylko Dacia Duster i Suzuki S-Cross, ale mają słabsze silniki. Być może więc Sportage nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, a niedawna modernizacja przyniesie awans.

10. Volkswagen Tiguan - 912 egzemplarzy

Choć Tiguan wygląda niepozornie i jest zwykłym kompaktowym SUV-em, to jednak pod wieloma względami zdecydowanie wykracza poza swój segment. Świetnym wykończeniem, z małymi tylko niedociągnięciami, wyposażeniem i gamą mocnych silników wpisuje się raczej w klasę premium. Brakuje mu tylko prestiżu.

Więcej na temat aut z napędem 4x4 w raporcie "4x4 rośnie w siłę" w bieżącym numerze miesięcznika "Motosalon".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty