Toyota Auris 2015. Polska cena od 59 900 zł [galeria]

(ip)
Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota
W dniach 18-19 lipca 2015 roku Toyota wprowadza do salonów w Polsce zmodernizowanego Aurisa, Model otrzymuje istotnie zmodernizowane wnętrze, zmienione nadwozie, nowe jednostki napędowe oraz technologie bezpieczeństwa.
Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Ceny modelu po modernizacji rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł i pozostały niezmienione w stosunku do dotychczasowej wersji.

Nadwozie mocniej osadzone na drodze

Przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby nowy Auris był mocniej i szerzej osadzony na drodze, przenosząc niżej środek ciężkości pojazdu. Nowy projekt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg stylistyczny został przeprowadzony także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak. Reflektory przednie wyposażono w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania.

Wyższa jakość wnętrza

Wnętrze nowej Toyoty Auris otrzymało zdecydowanie wyższą jakość materiałów i wykończenia. Przyczynia się do tego mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.

Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

Całkowicie przekonstruowany został panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki.

Zmiany w gamie silnikowej

Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany.

Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu. Przy niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h.

1.2T: całkowicie nowy silnik Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Nowy, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.

Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km.

Nowy silnik 1.6 D-4D

Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Nowy silnik 1.6 D-4D zastępuje pod maską Aurisa dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Dzięki temu wyróżnia się w swojej klasie mocy wysoką sprawnością. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s, od 80 do 120 km/h na V biegu 10,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa, na średnim poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Koszty użytkowania Aurisa z nową jednostką napędową zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 tys. km).

Zmodyfikowany silnik 1.4 D-4D

Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx.

Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Usprawniona jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.). Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Szczególnie imponująco prezentuje się średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km.

Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multidrive S

Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Multidrive S (CVT) będzie dostępna w połączeniu z silnikami benzynowymi 1.6 Valvematic i 1.2 Turbo. Podobnie jak do tej pory, kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń.

Toyota Auris / Fot. Toyota
Toyota Auris / Fot. Toyota

Istotne zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa, dostępnych w nowej Toyocie Auris. W połączeniu z silnikami 1.2 Turbo, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach. Na liście wyposażenia pojawi się m.in. Toyota Safety Sense, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykorzystujących działanie kamery i czujnika laserowego, umieszczonych na przedniej szybie pojazdu.

Toyota Auris - cennik:

Silnik/wersjaLIFEACTIVEPREMIUMCOMFORTPRESTIGE
1.33 90 KM59 900 zł63 900 zł67 400 zł71 900 zł-
1.6 132 KM-67 400 zł70 900 zł75 400 zł84 900 zł
1.2 T 116 KM--72 900 zł77 400 zł86 900 zł
1.4 D-4D 90 KM-73 000 zł76 500 zł81 000 zł-
1.6 D-4D 112 KM--84 400 zł88 900 zł98 400 zł
1.8 Hybrid 136 KM-82 900 zł86 400 zł88 900 zł98 400 zł

Toyota Auris Touring Sports - cennik:

Silnik/wersjaLIFEACTIVEPREMIUMCOMFORTPRESTIGE
1.33 90 KM-66 900 zł71 400 zł75 900 zł 
1.6 132 KM-70 400 zł74 900 zł79 400 zł88 900 zł
1.2 T 116 KM- 76 900 zł81 400 zł90 900 zł
1.4 D-4D 90 KM-76 000 zł80 500 zł85 000 zł 
1.6 D-4D 112 KM- 88 400 zł92 900 zł102 400 zł
1.8 Hybrid 136 KM-85 900 zł90 400 zł92 900 zł102 400 zł

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty