Toyota C-HR. A jednak zmiany
Tak właśnie ostatnio postąpiła Toyota odmładzając swój bestsellerowy model jakim jest C-HR. Jak się wydaje ruch ten był nie tyle spowodowany faktem, że C-HR się zestarzała, ale po prostu wykorzystano do liftingu fakt, że model ten otrzymał nowy napęd hybrydowy. Poza wszystkim ten typ samochodu na rynkach europejskich (niekoniecznie jeszcze w Polsce) jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem, zatem i producenci wyjątkowo starannie dbają o jakość swoich w nim przedstawicieli.
Kiedy się patrzy na tego crossovera z przodu to wydaje nam się, że jest wciąż taki sam. A jednak w odświeżonej wersji np. kierunkowskazy są teraz na górze lamp głównych. One zresztą także zmieniły swój kształt i teraz „zachodzą” nieco na boki samochodu. Inny jest także zderzak, w którym pojawiły się większe niż w poprzedniku, wloty powietrza. Z tyłu C-HR A.D. 2019 ma inny kształt lamp, które teraz są w pełni LED-owe. Na pokrywie bagażnika pojawił się także nowy (drugi) szeroki czarny spojler.
Toyota C-HR. Co w środku i czego nie widać?
Najważniejszą zmianą w kabinie jest nowy monitor na konsoli centralnej, który ma przekątną 10,2 cala. Nie ma na nim osobnego zegara, a wszystkie funkcje są obsługiwane poprzez mechaniczne przyciski, a nie jak do tej pory dotykiem na ekranie. Pojawiło się także pokrętło potencjometru radia. Zobaczymy, kiedy inni producenci zdecydują się na podobny krok. Obsługa dotykowa budzi wśród użytkowników samochodów z tego typu rozwiązaniem mieszane odczucia.
Jest także rzecz, której pewnie nie zobaczymy w nowej C-HR, ale z pewnością ją poczujemy. Chodzi o wyciszenie kabiny tego samochodu.
W znacznie rozszerzonym zestawie funkcji multimedialnych, które oferuje odmłodzona C-HR są teraz również możliwości skorzystania z połączeń poprzez CarPlay i Android Auto. Nie sposób zapomnieć o licznych nowych systemach wspierających kierowcę jak np. ten zapobiegający przypadkowemu najechaniu na pojazd poprzedzający w czasie pełzania w korku (działa do 10 km/h), tempomacie adaptacyjnym, systemie pilnującym trzymania się wybranego pasa ruchu oraz systemie pomagającym wyjeżdżać przy ograniczonej widoczności z tyłu z miejsca parkingu.
Toyota C-HR. Z mocniejszą hybrydą
Powodem powyższych zmian, wprowadzonych niejako przy okazji był fakt, że w ofercie napędów proponowanych do tego modelu pojawiła się nowa hybryda z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Do tej pory można go było spotkać jedynie w Corolli. Łączna jej moc tzw. systemowa to 184 KM i 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybryda ta pozwala jechać C-HR do 120 km/h wyłącznie na silniku elektrycznym.
W ofercie pozostaje wersja hybrydy o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1,8 l, w której upatrywano przede wszystkim napędu niespecjalnie szkodzącego środowisku. W tym nowym, który jest bardziej elastyczny, oprócz tego, że to jakby nie patrzeć ekologiczna hybryda, to jeszcze pozwalająca na znacznie ostrzejszą i szybszą jazdę.
Najtańsza wersja tego modelu jest oferowana wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,2 l o mocy 116 KM, ale z możliwością napędu przenoszonego na wszystkie koła. Podstawowa odmiana z napędem na przód kosztuje 94 900 złotych.
Toyota C-HR. C-HR nie jest sam
W Polsce crossover Toyoty jest wybierany głównie przez klientów indywidualnych. W rankingu popularności plasuje się u nas na trzecim miejscu po Yarisie i Corolli, ale w swojej kategorii jest liderem. Co istotne 70 proc. dotychczas sprzedanych w Polsce Toyot C-HR miało napęd hybrydowy.
Toyota C-HR sprzedaje się od początku tj. od trzech lat bardzo dobrze, ale przecież nie jest tak, że nie ma konkurentów. Otóż są i to bynajmniej nie byle jacy. Wystarczy wspomnieć Volkswagena T-Roca, Hondę H-RV czy Skodę Karoq.
Toyota C-HR. Wybrane dane techniczne
Napęd | Silnik benzynowy | Hybryda z silnikiem 1,8 | Hybryda z silnikiem 2,0 |
Pojemność silnika spalinowego | 1197 | 1798 | 1987 |
Moc maksymalna | 116 (w zakresie 5200 – 5600 obr./min.) | 98 (przy 5200 obr./min.) | 152 (przy 6000 obr./min.) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 185 (w zakresie1500 – 4000 obr./min.) | 142 (przy 3600 obr./min.) | 190 (przy 4400 obr./min) |
Silnik elektryczny (kW)Moc maksymalna | - | 53 | 80 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | - | 163 | 202 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 170 | 180 |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (sek.) | 10,9 | 11 | 8,2 |
Emisja CO2 (g/km) | 138 | 86 | 92 |
Wymiary długość/szerokość/wysokość (m) | 4,39/1,79/1,56 | 4,39/1,79/1,56 | 4,39/1,79/1,56 |
Rozstaw osi (m) | 2,64 | 2,64 | 2,64 |
Pojemność bagażnika (l) | 377 | 377 | 358 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 | 43 | 43 |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?