Toyota Carina E

Samochody / Testy

Autor: Wawrzyniec Rozenberg

Liczba odwiedzin: 41495

Toyoty Cariny E to niezwykle solidne auta. Nawet po przebiegu 100 tys. km nie widać na mechanizmach śladów zużycia. W Polsce jeżdżą egzemplarze o przebiegu ponad 300 tys. km, które nie wymagały napraw, a jedynie przeglądów.

Toyoty Cariny E to niezwykle solidne auta. Nawet po przebiegu 100 tys. km nie widać na mechanizmach śladów zużycia. W Polsce jeżdżą egzemplarze o przebiegu ponad 300 tys. km, które nie wymagały napraw, a jedynie przeglądów z wymianą oleju, filtrów, pasków rozrządu i klocków hamulcowych.

Toyota Carina E to jedno z najmniej usterkowych samochodów .
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Przeglądając tabelę najczęstszych usterek opracowywanych przez niemiecką organizację TUV, wśród samochodów średniej klasy można zauważyć, że Carina E wymaga prawie dwa razy mniej napraw niż wynosi średnia pozostałych, popularnych aut. Plasuje się w tej klasyfikacji w czołówce zarówno w trzyletnich, jak również pięcioletnich samochodach. Wysokie miejsce zajmuje także w klasyfikacji niezawodności samochodów o przebiegu ponad 100 tys. km. Carina E produkowana była od 1992 do 1997 roku, a potem została zastąpiona przez Toyotę Avensis.

Carina E produkowana była głównie z europejskich części, w brytyjskim miasteczku Burnaston. Dzięki temu sprzedawano ją w Europie bez opłat celnych. Szybko zyskała uznanie i znajdowała wielu nabywców w Anglii, Niemczech i innych krajach.

Na krajowym rynku używanych aut dostępne są Cariny o nadwoziu liftback, sedan i kombi, wyposażone najczęściej w silniki benzynowe o pojemności 1,6 i 2,0 l i mocy odpowiednio 107 i 133 KM oraz dwulitrowy turbodiesel o mocy 83 KM. Modele z silnikami o wyższej mocy były dostępne także z automatyczną skrzynią biegów.

Na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gd., w każdą niedzielę jest do wyboru kilka Toyot Carin E. Utrzymują one umiarkowaną cenę i są chętnie kupowane. Pochodzące z polskich salonów mają najczęściej ubogie wyposażenie dodatkowe.

Mieszkanka Gdańska, Ewelina Jurczyńska chciała sprzedać na giełdzie Carinę E z 1996 r. Auto wyposażone było dodatkowo we wspomaganie kierownicy, immobiliser i dwie poduszki powietrzne, alarm centralny zamek i ABS. Posiadało silnik o pojemności 1,6 l. Proponowana cena wywoławcza wynosiła 24 tys. zł i zainteresowanych nie brakowało. Rozmawiali, poznawali wyposażenie i stan auta, a część z nich decydowała się na wzięcie numeru telefonu w celu dalszych targów, już poza giełdowym placem.

- Co kilka lat staram się zmieniać samochód - powiedziała Ewelina Jurczyńska. - Toyotę przywiozłam 3 lata temu z Francji. Kupiłam ją od towarzystwa ubezpieczeniowego. Auto nie było rozbite ani uszkodzone. Na początku eksploatacji wymieniłam opony, potem tylko klocki hamulcowe i filtry. Jeździłam dużo po całej Polsce i ta Toyota dobrze mi służyła, nawet długie podróże nie były męczące. Fotele są dobrze dopasowane i auto świetnie trzyma się drogi na zakrętach. Po sprzedaniu Cariny kupię kolejną używaną Toyotę, ale już nowszy model Avensis z niewielkim przebiegiem.

Jacek Pacan, mistrz serwisu Toyota Carter w Gdańsku
- Carina to długowieczne auto, co zgodnie potwierdzają różne źródła. Na przeglądy do nas przyjeżdża właściciel Cariny, która ma już ponad 400 tys. km przebiegu. Silnik, układ jezdny czy zawieszenie nie wykazują wcale oznak zużycia. Dlatego między innymi zalecam regularne wykonywanie przeglądów co 10 tys. km przy wymianie oleju. Koszt przeglądu około 500 zł. Mechanizmy wydają się proste i nie potrzeba tu specjalistycznego sprzętu. Radzę jednak powierzać ten samochód doświadczonym mechanikom. Z typowych usterek mogę wymienić uszkodzenia łącznika stabilizatora poprzecznego, który nie wytrzymuje największych dziur na naszych drogach.

Ceny części (w zł)

Zderzak przedni 809
Reflektor 697
Pasek rozrządu 143
Łożysko przedniego koła  291
Komplet klocków ham. 298
Tarcza hamulca przód 332
Filtr oleju 30
Filtr powietrza 75
Amortyzator przód 431

Zalety i wady

  • Niezawodność
  • Staranne wykonanie wszystkich podzespołów
  • Funkcjonalne wnętrze
  • Niskie zużycie paliwa
  • Dobre trzymanie się drogi na zakrętach
  • Łatwa sprzedaż na rynku używanych aut
  • Zbyt głośna praca silnika
  • Drogie części


    Dane techniczne

    Wymiary (mm) 4530 X 1695 X 1410
    Rozstaw osi (mm) 2580
    Rozstaw kół (mm) 1465 przód, 1445 tył
    Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1720
    Objętość bagażnika (dm sześc.) 545
    Silnik rzędowy umieszczony poprz. 4 cylindry,
    po 4 zawory na cylinder
    Pojemność (cm sześc.) 1587
    Moc (KM) 115
    Stopień sprężenia 9,5
    Skrzynie biegów pięciobiegowe
    Zawieszenie przód wahacz poprz., amortyzator i stabilizator poprzeczny
    Zawieszenie tył oś wielowahaczowa ze sprężyną śrubową i stabilizatorem poprz.
    Układ kierowniczy wspomaganie w wyposażeniu
    Hamulce tarczowe przód i bębnowe tył
    Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek) 12,3
    Prędkość maksymalna (km/godz) 185
    Zużycie paliwa przy 100 km/godz. (l/100 km) 6,5
  • Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

    Zobacz także

    Brak komentarzy - napisz pierwszy

    MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

    Znajdź części do swojego samochodu!