Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota GT86 CS-R3. Jak sobie poradziła w Rajdowych Mistrzostwach Europy?

(ip)
Toyota GT86 CS-R3Start w Czechach był debiutem GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy, więc druga pozycja jest dobrym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.Fot. Toyota Motorsport GmbH
Toyota GT86 CS-R3Start w Czechach był debiutem GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy, więc druga pozycja jest dobrym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.Fot. Toyota Motorsport GmbH
Startujący nową Toyotą GT86 CS-R3 z numerem 23 Luca Rossetti zajął drugie miejsce w kategorii ERC3 i trzecie wśród samochodów tylnonapędowych podczas Rajdu Barum, jednej z najważniejszych motoryzacyjnych imprez sportowych minionego weekendu.

Start w Czechach był debiutem GT86 CS-R3 w Rajdowych Mistrzostwach Europy, więc druga pozycja jest dobrym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.

Luca Rosetti, któremu jako pilotka towarzyszyła Eleanora Mori, wystartował ostrożnie, wciąż przyzwyczajając się do charakterystyk auta. Po sześciu etapach był piąty, ale na ósmym i dziewiątym etapie uzyskał najlepsze czasy, udowadniając wysoki potencjał samochodu i załogi.

Decydująca walka o miejsce na podium rozegrała się w niedzielę. Rosetti utrzymywał drugą pozycję w tabeli i walczył o zwycięstwo. Na etapach 13. i 14. był najszybszy, o kolejności zdecydował niezwykle emocjonujący etap finałowy. Ostatecznie Toyota GT86 CS-R3 uplasowała się na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 17,8 sekundy do Chrisa Ingrama w Oplu Adam i o 5,5 sekundy przed trzecim w tabeli Łukaszem Pieniążkiem również w Oplu.

– To była bardzo ostra walka o każdą sekundę. Luca jechał bardzo dobrze, z etapu na etap coraz szybciej, w miarę jak coraz lepiej poznawał samochód. Zarówno Luca i Eleanora, jak i cały zespół sprawili się znakomicie, mimo ciężkich warunków z temperaturami niezmiennie powyżej 35°C – skomentował Nico Ehlert, Główny Inżynier w Toyota Motorsports GmbH – Jesteśmy dumni z miejsca na podium, zwłaszcza, że mieliśmy naprawdę świetnych konkurentów.

Tylnonapędowa Toyota GT86 CS-R3 startowała w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Samochód napędza dwulitrowy, wolnossący benzynowy bokser. Ze względu na wymagania przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, ale jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Z silnikiem współpracuje sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Impreza jest początku jedną z rund rajdowych mistrzostw Czech (dawniej Czechosłowacji), od 1983 roku stanowi eliminację mistrzostw Europy, a od 2007 roku – również cyklu Intercontinental Rally Challenge. Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 – Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty