Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota GT86 CS-V3 po zmianach. Co poprawiono?

(ip)
Toyota GT86 CS-V3 Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler.Fot. Toyota
Toyota GT86 CS-V3 Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler.Fot. Toyota
Toyota Motorsport GmbH (TMG) opracowała aktualizację wyścigowego GT86 CS-V3. Nowy samochód zadebiutował w ostatni weekend w wyścigu serii TMG GT86 Cup.

3 lata temu Toyota uruchomiła serię TMG GT86 Cup, przeznaczoną dla wyścigowych wersji sportowego coupe Toyoty – GT86 CS-V3. Auto zostało opracowane przez Toyota Motorsport GmbH. W tym roku cykl stał się integralną częścią serii wyścigów długodystansowych VLN.

GT86 CS-V3 pozwala za stosunkowo niewielkie pieniądze rozpocząć przygodę z amatorskimi wyścigami na najważniejszych europejskich torach. Auto łączy bardzo dobre osiągi ze sportowym wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Model wielokrotnie wygrywał w swojej klasie – do tej pory startował 4 razy w słynnym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring i odniósł cztery zwycięstwa w klasie V3.

Tegoroczne zmiany wprowadzone do modelu to pierwsza aktualizacja wyścigowej wersji GT86 przygotowanej według specyfikacji grupy V3. Inżynierowie TMG skupili się na trzech obszarach – prowadzeniu, osiągach i cenie. Bardziej zaawansowane procesy produkcyjne pozwoliły opracować nowe części, takie jak system chłodzenia układu hamulcowego – jednocześnie mocniejszy i tańszy w produkcji.

Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler pozwalają wchodzić w zakręty z większą prędkością. Kolektor dolotowy poprawia dopływ powietrza na wysokich obrotach. To razem z nowym mapowaniem silnika przyniosło zwiększenie mocy do 214 KM. Udoskonalenia objęły także sprzęgło i skrzynię biegów.

Pojazd po zmianach jest lżejszy o 80 kg. TMG usunęło m.in. hamulec ręczny, który pozostał w wyścigowym CS-V3 jeszcze z seryjnego GT86. Szklane szyby zostały zastąpione lżejszymi z poliwęglanu. Nowy pakiet pozwala pokonać okrążenie o około 10 s szybciej. Samochód jest przy tym bardziej stabilny i bezpieczny. Auto miało już okazję pokazać swoje możliwości w czwartym wyścigu serii TMG GT86 Cup, który odbył się w ubiegłą sobotę. Cena samochodu zamyka się w 60 000 euro.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty