Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota GT86 na torze testowym Top Gear. Jak przygotowano auto?

(ip)
Toyota GT86Na początek wymontowano elementy wykończenia wnętrza, które przeszkadzały w instalacji klatki bezpieczeństwa. Chodziło o to, żeby zapewnić kierowcy i pilotowi jak najwięcej miejsca w kabinie, dlatego mechanicy pozbyli się plastików, podsufitki, tylnych siedzeń, a także deski rozdzielczej i kolumny kierownicy.Fot. Toyota
Toyota GT86Na początek wymontowano elementy wykończenia wnętrza, które przeszkadzały w instalacji klatki bezpieczeństwa. Chodziło o to, żeby zapewnić kierowcy i pilotowi jak najwięcej miejsca w kabinie, dlatego mechanicy pozbyli się plastików, podsufitki, tylnych siedzeń, a także deski rozdzielczej i kolumny kierownicy.Fot. Toyota
Nowa Toyota GT86 została obsadzona w roli samochodu dla celebrytów w programie Reasonably Fast Car firmowanym przez Top Gear. Żeby samochód dobrze się spisał na słynnym torze testowym Top Gear, Toyota postanowiła go nieco zmodyfikować. Przeróbki podjął się warsztat tuningowy Rogue Motorsport. Tak naprawdę, zespół mechaników przygotował 3 samochody – 2 z manualną skrzynią biegów i 1 z automatem. Pracami kierował Patrick Mortell.

Tuning trzech Toyot GT86 został tak pomyślany, żeby samochody pozostały jak najbardziej zbliżone do seryjnego modelu, ale zapewniały poziom bezpieczeństwa odpowiedni do testów torowych. Fachowcy Rogue Motorsports zamontowali klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele i pasy bezpieczeństwa oraz usunęli poduszki powietrzne.

Na początek wymontowano elementy wykończenia wnętrza, które przeszkadzały w instalacji klatki bezpieczeństwa. Chodziło o to, żeby zapewnić kierowcy i pilotowi jak najwięcej miejsca w kabinie, dlatego mechanicy pozbyli się plastików, podsufitki, tylnych siedzeń, a także deski rozdzielczej i kolumny kierownicy. Miejsca, w których klatka bezpieczeństwa została przyspawana do podwozia, musiały zostać oczyszczone z lakieru i uszczelnień. Główna obręcz znalazła się nad zbiornikiem paliwa, który trzeba było czasowo usunąć przed rozpoczęciem spawania. Po zainstalowaniu klatki bezpieczeństwa deska rozdzielcza i wykończenia wnętrza wróciły na swoje miejsce, jednak w niektórych punktach wymagały modyfikacji. Przygotowanie każdego z trzech samochodów zajęło około tygodnia.

Zmodyfikowaną Toyotę GT86 dostał do testów Jack Rix, który zademonstrował jej możliwości w serii The Reasonably Fast Car. Redaktor Top Gear był zachwycony szybkim, zrywnym coupe z Japonii. „To naprawdę świetny samochód” – stwierdził z entuzjazmem. Jack Rix docenił klasyczne połączenie napędu na tylną oś z wolnossącym silnikiem 200 KM o unikalnej budowie typu bokser, zamontowanym z przodu. Jednocześnie zwrócił uwagę, że niektórzy fani tego modelu czekają na wersję z turbodoładowaniem.

Patrick Mortell podziela entuzjazm Rixa, stwierdzając, że GT86 to samochód dla kierowców kochających szybką jazdę i radość z prowadzenia. Jest lekki, dobrze wyważony, szybko reaguje na działania kierowcy i zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Warto też pamiętać, że rzadko spotykany w dzisiejszych czasach napęd na tylne koła to przepis na świetny samochód do driftingu, o czym świadczą chociażby sukcesy na tym polu polskiej gwiazdy motorsportu, Jakuba Przygońskiego.

Redakcja poleca: Mity o egzaminach na prawo jazdy Źródło: TVN Turbo/x-news

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty